Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Bunuri de consum |
|

Daunele incendiului de la Solina România au sărit de 16 milioane de euro! Aceasta reprezintă cea mai mare daună înregistrată la nivelul pieței locale a asigurărilor

Marsh Claims Excellence, divizia de consultanță pentru daune complexe a Marsh România a finalizat, în prima jumătate a acestui an, 6 daune majore care au afectat tot atâtea companii.
Solina incendiu

Valoarea însumată a daunelor plătite a depășit 22,5 milioane EUR. Dintre acestea, suma aferentă daunei care a afectat fabrica de ingrediente alimentare Solina România a fost de 16,5 milioane EUR. Aceasta reprezintă cea mai mare daună, care a afectat o companie, consemnată vreodată la nivelul pieței locale a asigurărilor.

Solina Romania, membră a grupului Solina, este cel mai mare producător de condimente și ingrediente pentru industria alimentară din România, fiind considerată unul dintre jucătorii importanți la nivelul pieței Est Europene. Producția realizată de către cei 250 de angajați este exportată pe 4 continente. Solina Romania este prima companie activă din industria alimentară din România care a implementat un sistem de management Kaizen, devenind un punct de referință în acest sens.

Detalii despre incendiul care a afectat Solina România

 

  • -Incendiul care a avut loc în data de 2 februarie a.c. la fabrica de ingrediente alimentare Solina România, situată în Parcul Industrial Ciugud din Județul Alba, a distrus în totalitate clădirea, echipamentele, instalațiile și stocurile companiei.
  • -Marsh a reprezentat Solina Româna în toate etapele procesului de rezolvare a daunei. Colaborarea dintre Marsh și Solina Romania în vederea consultanței pentru rezolvarea daunei a debutat pe 2 februarie a.c., colegii noștri de la Marsh Claims Excellence fiind la locul incendiului în aceeași zi.
  • -Solina România avea polițe de asigurare la două companii din domeniu: o companie care a asigurat stocurile, în timp ce clădirea, echipamentele și instalațiile erau asigurate la o altă companie.
  • -Efectele incendiului care a afectat o suprafață de 17.000 mp, lichidarea dificilă a incendiului, accesul limitat pentru constatarea bunurilor afectate, documentația distrusă în timpul incendiului – care a fost dificil sau imposibil de obținut – în unele situații, au fost elemente complexe care au marcat contextul rezolvării acestei daune.
  • -Valoarea stocurilor asigurate a fost de 5,1 milioane EUR și a fost achitată integral de către asigurător în 116 zile de la data incendiului. (O plată parțială în data de 11 aprilie a.c. respectiv plata integrală finalizată la data de 23 mai a.c.).
  • -În ceea ce privește valoarea totală a daunelor care au afectat clădirea, echipamentele și instalațiile, aceasta a fost achitată în 130 de zile de la data evenimentului. (O plată parțială la data de 29 mai a.c. respectiv plata integrală finalizată la data de 12 iunie a.c.).
  • -În mai puțin de două luni de la momentul incendiului, compania a revenit operațional la peste 1.200 de clienți, procedurile de business-recovery fiind implementate cu succes.

 

Ciprian Grădinariu, Country Manager, Solina România

Mulțumim asigurătorilor și consultantului nostru Marsh, alături de care am reușit să trecem prin procesul de despăgubire.

Am reușit într-un timp record să compensăm operațional întreruperea activității și suntem optimiști că producția companiei va reveni curând acasă. În toată această perioadă am reușit să arătăm atât celor peste 1.200 de clienți dar și celor peste 250 de colegi de la Solina România că avem capacitatea și determinarea de a depăși rapid momentul din februarie.

În prezent, toți angajații sunt implicați în activitățile de revenire a businessului și de dezvoltare a noilor proiecte. Suntem deja în etape avansate de implementare a noilor tehnologii pe care le vom instala în noua fabrică pentru a crea noi soluții inovative adresate industriei alimentare.

Faptul că am avut alături de noi un consultant ne-a permis să ne concentrăm pe implementarea planului de recuperare a businessului și de revenire cât mai rapidă în piață, în timp ce Marsh ne-a reprezentat în derularea procesului de rezolvare a daunei.

 

Cristian Fugaciu, CEO Marsh Romania:

Am fost implicați în rezolvarea cu succes, în calitate de consultanți, pentru cele mai multe dintre daunele complexe care au avut loc în România. De fiecare dată, am fost alături de companiile afectate, am reușit să venim cu experiența Marsh și cu resurse specifice mobilizate pentru rezolvarea promptă a tuturor situațiilor. Implicarea Marsh în rezolvarea unei daune înseamnă prezența alături de compania afectată încă de la primele ore post eveniment și până la consultanța pe care o acordăm imediat dupa ce dauna a fost plătită iar compania își reia activitatea.

 

Cristi Paunescu, Claims Manager Marsh Romania

Un caz de asemenea complexitate a fost tratat profesionist de toate părțile implicate și am reușit să finalizăm dauna în mai puțin de 4 luni. Unul dintre principalele avantaje pentru companii, consecință a faptului că ne ocupăm de rezolvarea daunei este că, imediat după eveniment, reprezentanții acestora se concentrează pe urmărirea planului de continuitate a afacerii și reluare a activității. Sistemul de management existent la nivelul Solina a ușurat și a contribuit la accelerarea procesului de rezolvare a daunei.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii