Daniel Gavrilă (foto stânga), Managing Director Papaya Advertising, răspunde într-un scurt eseu:
Cel mai important lucru întâmplat în 2013 a fost trezirea societății românești. Sentimentul acela de mândrie, de comuniune, de exaltare pe care l-am simțit din septembrie încoace a fost atât de surprinzător și de intens, încât nu cred că lucrurile vor mai fi la fel. Urmările se vor vedea peste tot în discursul public, deci inclusiv în publicitate.
Și acum am și un răspuns la obiect, pentru că multe pancarte din piețe erau foarte creative.
În ce privește agenția Papaya, în primul rând ne-am bucurat să fim – și să fi fost de ceva timp – de partea celor buni. În rest, ne-am făcut treaba în continuare, cu campanii noi, care nu au trecut neobservate.
Ne-am mai și enervat, atunci când nu am primit niște minime explicații după un parcurs extraordinar, dar și mai enervant decât asta este să vorbești creând ceață, în formule vagi și generalizante, atât de enervant încât mă opresc aici.
S-a dovedit că un brand de țară nu se construiește la porunca și pe banii unui minister, ci iese mult mai curat la inițiativa unor branduri sau a unor agenții.
Răspunsul GMP dat campaniei începute în glumă de „The Guardian” a fost excelent, mult mai bun și mai bine primit decât dacă ar fi trebuit să treacă prin aprobările birocraților castrați.
La fel, campaniile McCann pentru Rom. Ne arată că România e o țară efervescentă, creativă și din ce în ce mai sigură pe ea. Mai pomenesc și că o fostă colegă de-a noastră, Art Director, a făcut o campanie personală despre România cea pusă pe distracție, aceea care-i uimește pe toși suporterii de fotbal străini.
Ma enervează că piața de media nu a profitat încă de șansa unei crize existențiale pentru a-și evalua corect munca. Nu s-a întâmplat asta pentru că ipocrizia și lipsa de curaj sunt predominante.
Ah!, și revenind la speranță, m-am mai bucurat să-mi întâlnesc câțiva clienți la manifestații, în Piața Universității.
(În fotografie, dreapta, Robert Tiderle, fondatorul Papaya Adevartising.)