Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

SmallBusiness |
|

Daniel Gavrilă: „Lipsa de scrupule – asta separă antreprenorii de ceilalți!”

Antreprenorii sunt priviți în România ca o „specie” aparte, parcă venită de pe o altă planetă. Totuși, ei sunt oameni în „carne și oase”. Am încercat să găsim răspunsuri la întrebările noastre, care conduc la următoarea dilemă: ce îi deosebește pe antreprenori de oamenii obișnuiți?
daniel gavrila

Daniel Gavrilă, Managing Director Papaya Advertising

Forbes: Care este atributul care face ca o afacere să fie una de succes?

Daniel Gavrilă: Nu cred că mă întrebați despre monopoluri. Cred că vă referiți la ce ar trebui să caute să facă un om pentru ca afacerea pe care o demarează să ajungă să aibă succes.

Să se adreseze unui public suficient de mare și care să fie dispus să plătească pentru ce are de vândut afacerea respectivă, astfel încât proprietarul să aibă suficient profit pentru a se dezvolta. Nu doar pentru familia lui, ci pentru a se dezvolta. Dacă nu se poate dezvolta din profitul obținut, rămâne un simplu antreprenor, liber profesionist sau moștenitor.

Asta e calitatea esențială. Să aibă o piață pe care antreprenorul să aibă mijloace pentru a o dezvolta. Un taximetrist poate fi un antreprenor de succes dacă investește în alte mașini și își face propria rețea. Un om care gătește bine poate fi un antreprenor de succes dacă gătește pentru suficient de mulți oameni care să fie dispuși să plătească și apoi îi supervizează pe alții care gătesc în locul lui.

Forbes: Care credeți că este calitatea pe care o are doar un antreprenor de succes?

Daniel Gavrilă: Lipsa de scrupule – asta separă antreprenorii de ceilalți! Și antreprenorii de succes de simplii liber-profesioniști. E capacitatea de a-ți urmări calea trecând peste căile celor cu care te intersectezi.

Cu lipsa de scrupule poți să-i imiți pe alții, să le preiei ideea și s-o execuți mai bine. Adică, mai ieftin, mai frumos, mai rapid, cu o mică schimbare sau pur și simplu mai feroce.

Unii reușesc prin perseverență, alții prin intuiție.

Când spun intuiție, mă refer la „nasul” pentru mișcările pieței. Mă refer la ochii care văd că oamenii ar fi dispuși să plătească. Cu intuiție, te muți dintr-un sector în altul, faci un pas lateral sau inventezi o rezolvare pe care n-a mai făcut-o nimeni.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii