FacebookTwitterLinkedIn

„Momentele trăite în pandemie au născut foarte mult business-uri sănătoase pentru că lumea a avut mult mai mult timp să gândească. Consider că o afacere atunci când o pornești, indiferent de moment, este important să o gândești. Dacă ar fi să definesc în cele patru mari etape pe care trebuie să le construiești de drum sunt cele legate de un produs. Ca să ai un produs de succes trebuie să te gândești cine are nevoie de produsul tău exact, ce nișă există și să nu te sperii de competiție. De asemenea, trebuie chiar să-l testezi, să ai un target group pe care să testezi produsul pentru a vedea reacția și feedback-ul oamenilor și cum îl folosești în adaptarea produsului”, consideră Dana Dima.

Competiția trebuie analizată foarte bine și „în primul rând nu trebuie să-ți fie frică de competiție. Trebuie să vezi exact că ai competitori direcți, dar și competitori indirecți”, a punctat aceasta.

Brandul pe care-l lansezi pe piață este de multe ori un aspect neglijat atunci când pornim un business, dar Dana Dima consideră că „povestea” acestuia trebuie construită foarte serios și nu „doar pe hârtie”.

„Un alt lucru esențial este acela de a-ți construi povestea produsului tău, iar această poveste nu trebuie scrisă doar pe hârtie. Trebuie construită foarte serios. Este o poveste a brandului pe care vrei să-l lansezi pe piață. Lumea nu se gândește la brand atunci când pornește o afacere, dar eu cred că emoția pe care o pui la un moment dat în această afacere trebuie să capete valențe pe care să le poți valorifica. Această poveste este frumoasă, o definești, dar trebuie să fii și eficient”, a completat Dana Dima.

Aceasta punctează faptul că poți începe un business oricând, dar este important să fii optimist și să te gândești pe termen mediu și lung cum vei supraviețui.

„Poți începe o afacere oricând. Important este să fii optimist, dar atât de optimist încât să te gândești pe termen mediu și lung la afacerea ta, nu doar pentru următoarele zile. În același timp, trebuie să pui emoție, gândire și să construiești serios afacerea. Nu te avânta într-o afacere fără să știi cum vei supraviețui.”