Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

ForbesForward |
|

Dana Dima Demetrian, unul dintre cei mai longevivi specialiști din domeniul bancar din România, cu o experiență de peste 20 de ani: Depunem toate eforturile necesare pentru a răspunde oricăror solicitări, chiar și în perioadele de vârf

„Forbes România” invită antreprenori, manageri și companii să vorbească cum își desfășoară activitatea în această perioada dificilă, cum gestionează situația foarte fluidă, cum își tratează personalul, ce speranțe au, ce temeri și multe alte aspecte vitale.
 aboneaza-te
REDC5888

Ce decizii de business a luat compania dvs de la izbucnirea epidemiei de coronavirus? Care sunt măsurile pe care compania dvs le-a luat în sprijinul angajaților de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

Au fost o serie de decizii de business pe care le-am implementat extrem de rapid, în ultima lună. În primul rând, ne-am gândit la siguranța colegilor și clienților noștri. Încă dinainte de izbucnirea epidemiei, am adoptat măsuri de protecție în sucursale, de la substanțe antiseptice, până la activități intense de curățenie și dezinfecție și panouri de plexiglas de curând. Sunt măsuri pe care le menținem intens. Am redus, totodată, programul sucursalelor, astfel încât 50% dintre colegii noștri să poată lucra de acasă. Colegii noștri din prima linie, cei care lucrează în sucursale, au depus, în această perioadă, eforturi admirabile pentru a oferi sprijin neîntrerupt clienților noștri.

Un al doilea set de măsuri a privit asigurarea permanenței în funcționarea serviciilor și a infrastructurii de plăți. Depunem toate eforturile necesare pentru a răspunde oricăror solicitări, chiar și în perioadele de vârf. Rețeaua noastră extinsă de automate bancare, cea mai mare din țară, este monitorizată permanent pentru a acoperi nevoile suplimentare de cash și pentru a o deservi prompt, 24/24. Important de spus aici este că aproximativ 70% din tranzacțiile BCR se întâmplă deja în mediul digital (internet banking, POS, e-Commerce, Phone-Banking și alte modalități ce nu implică numerarul). În ultimii doi ani, BCR și-a concentrat eforturile pe construcția și oferirea unor soluții digitale, care au dus astfel la scăderea semnificativă a utilizării numerarului.

Ceea ce mă duce spre o recomandare pe care o fac cu toată căldura, atât clienților noștri, cât și celorlalte persoane aflate în relații contractuale cu alte bănci: este momentul, acum, mai mult ca oricând, să folosiți serviciile digitale bancare. Prin George, platforma noastră de digital banking, oricine are acces, de exemplu, la serviciile bancare de bază, de acasă în siguranță. Aproape orice se poate face într-o sucursală, poți rezolva acum online, 24 din 24, 7 zile din 7. De pe telefon, tabletă sau calculator. Oricine își poate deschide de acasă un cont curent și poate să-și comande un card cu livrare la domiciliu. Poți să vezi câți bani ai în conturi, să generezi extrase, să îți blochezi sau deblochezi cardurile, să îți mărești limita de acces la cash prin card, să îți plătești facturile la curent, cablu, gaze sau orice alt furnizor. Ba mai mult, acum ai chiar posibilitatea să obții un credit de nevoi personale sau chiar să îți refinanțezi credite de la alte bănci.

Mutarea aproape totală a serviciilor în online a fost completată de decizia de a oferi telefonic asistență suplimentară celor care nu sunt atât de familiarizați cu soluțiile digitale. Știm că pentru vârstnici este și mai dificil în perioada aceasta și soluțiile digitale sunt, poate, mai greu de utilizat. Pentru ei, pe lângă posibilitatea de a verifica dacă a intrat pensia sau câți bani mai au în cont, am activat și varianta de a-și plăti facturile de utilități sunând la Contact Center.

Nu în ultimul rând, am decis să ne ajutăm clienții care trec prin momente grele, prin aplicarea unui amplu program de protecție și sprijin pentru companiile și persoanele fizice afectate de epidemia COVID19. Măsurile urmăresc, în principal, susținerea economiei și a locurilor de muncă, precum și sprijinul pentru ajustarea creditelor. Clienților noștri, persoane fizice, le oferim posibilitatea amânării obligațiilor de plată la carduri de credit și overdraft cu 3 luni de zil. După această perioadă, clienții vor relua plățile soldului (principal și dobânzi), fără capitalizarea dobânzilor, adică fără reportarea și recalcularea dobânzilor. Și sunt mândră să spun că BCR este prima instituție care a implementat această soluție de sprijin, chiar înainte de ordonanța guvernamentală.

Pentru cazurile individuale afectate de situația epidemică, avem  un flux simplificat disponibil online și la telefon, prin care am oferit soluții individualizate de amânare cu până la 3 luni plata ratelor la credit, astfel încât să evite consecințe negative de raportare la Biroul de Credite. Soluția implică faptul că respectivii clienți beneficiază de o amânare la plată a principalului, în timp ce dobânzile vor fi acumulate și împărțite în mod egal pe durata termenului de rambursare rămas.

Pentru firme, oferim prelungirea facilităților de credit recurente, păstrând neschimbate costurile actuale, fluxuri simplificate de acordare a capitalurilor de lucru pentru schemele de suport și o perioadă de amânare la plata ratelor de până la 6 luni, în funcție de situația individuală, astfel încât să diminuăm presiunea pe fluxul de numerar.


Care ar fi măsurile guvernamentale ce ar trebui luate în următoarea perioada de timp pentru atenua efectele negative ale coronavirusului asupra activității din sectorul în care activați?

Cred că niciunul dintre dintre noi nu a mai trecut prin așa ceva. Și, mai mult ca sigur, puțini dintre noi au fost pregătiți. Noi credem că, mai întâi de toate, e nevoie de o colaborare între autorități și mediul privat, pentru a asigura echilibru în deciziile de politici publice. E nevoie de o utilizare cât mai bună a resurselor din sistemul financiar, astfel încât lichiditatea și capitalizarea băncilor să rămână la un nivel cât mai bun. Știm de pe acum că efortul sistemului bancar pentru sprijinirea clienților – persoane fizice sau companii – va fi unul mare, așa că trebuie să fie atent calibrat, pentru a ne asigura de disponibilitatea resurselor pe termen cât mai lung posibil. Sunt convinsă însă că vom reuși să trecem împreună cu bine peste aceste momente.

Care sunt scenariile posibile pe care le vedeti pentru business-ul dvs daca epidemia continua si/sau ia amploare? Dar pentru intreaga economie romaneasca?

Evoluția industriei bancare este strâns legată de cea a economiei. Prognoza economică este incertă, în acest moment, deoarece e direct corelată cu durata și proporțiile focarului Covid-19, dificil de estimat, dar și cu eventualele modificări de comportament ale consumatorilor după finalul crizei. Cu siguranță, această criză va avea un impact pe termen scurt, se va resimiți  asupra indicatorilor economici, cu o contractare a creșterii PIB în trimestrul al doilea și o revenire treptată începând, probabil, cu trimestrul al treilea, pe fondul stimulentelor fiscale și monetare consistente pe plan intern și internațional.

Cât va dura până când vom reintra în normal, cum va fi definită situația de normalitate sunt întrebări al căror răspuns depind de tratarea cu mare responsabilitate și prudențialitate a deciziilor în această perioadă și nu numai.

Cert este că sistemul bancar are deja experiența unei crize, cea din 2009. După acea perioadă, peste 200.000 de clienți au regăsit la BCR soluții individuale pentru problemele pe care le-au întâmpinat, astfel încât să le fie mai bine și am trecut împreună peste acele momente dificile. O vom face și acum. Este  foarte important să înțelegem și să analizăm fiecare situație a clienților noștri, pentru a nu genera o povara mai mare pentru ei în viitor.

Cum credeti ca ati putea ajuta comunitatea – sociala si/sau de business?

Am decis să ne implicăm în două domenii critice pentru societate în aceste momente – sănătatea și educația. Am alocat 2,5 milioane de lei pentru a contribui la nevoile spitalelor locale și la eforturile ONG-urilor implicate în procurarea și colectarea materialelor sanitare, sprijinul persoanelor vulnerabile – în speciale cele în vârstă și fără ajutor. O parte din acești bani se duc deja în educația privind prevenția și protejarea oamenilor, dar și către eforturile de a asigura învățământ de la distanță, atât de necesar în această perioadă.

Susținem, totodată, Fondul de Urgență pentru spitale deschis de organizația Salvați Copiii, https://www.salvaticopiii.ro/ce-facem/protectie/situatii-de-urgenta/coronavirus/fond-de-urgenta-pentru-spitale , atât cu o donație, cât și cu mobilizarea unei campanii de strângere de fonduri din comunitate, în care ne-am angajat să implicăm și o parte din clienții BCR, oameni și companii care pot și vor să sprijine Ministerul Sănătății și Departamentul pentru Situații de Urgență.

Ceea ce mă îndeamnă să închei acest interviu chiar cu acest apel. Trebuie să ne implicăm cu toții pentru a trece cu bine peste această perioadă. Nu contează cu cât sau pentru cine. Contează să învățăm să avem încredere în oameni și în ceea ce ei pot face în aceste momente. De fapt, încrederea și comunicarea sunt esențiale pentru evoluția unei națiuni.

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii