Cautare




, Contributor

500 miliardari |
|

Dan Ostahie

Dan Ostahie.jpg
Avere: 50-55 milioane de euro Vârstă: 43 de ani Reşedinţă: Neamţ Domenii: electroretail, imobiliare

Au trecut câţiva ani buni de când românii luau credit cu buletinul şi puteau să-şi schimbe, dintr-un foc, toată aparatura electrocasnică… Nimeni nu vede această trecere a timpului mai bine ca retailerii care, de vreun an, şi-au înjumătăţit rulajele şi profitul. Modelul de retail bazat pe creditul de consum, care l-a ajutat pe Ostahie să-şi ducă firma pe culmile succesului, a început să dea semne de oboseală încă de acum trei ani. Criza financiară a lovit dur în Altex. În 2009 compania a înregistrat o scădere a vânzărilor cu aproape jumătate comparativ cu anul anterior, rulajul situându-se la circa 180 de milioane de euro. Confruntat cu acest cutremur financiar, proprietarul Altex a trebuit să reacţioneze rapid şi drastic: a redus suprafaţa comercială cu 11.000 de metri pătraţi, a trebuit să concedieze circa 600 de angajaţi din 2.000 şi a scăzut costul chiriilor cu 35%.

Ostahie a luat măsuri şi pe partea de imobiliare. La finalul lunii decembrie 2009, omul de afaceri anunţa că intenţionează să delisteze de pe Rasdaq, Cometex, divizia imobiliară a grupului Altex. În prezent, firma este suspendată de la tranzacţionare. Portofoliul său din real estate cuprinde şi centrul comercial Aurora Shopping Center din Buzău, proiect inaugurat în urmă cu doi ani.

Dan Ostahie, proprietarul unuia dintre cei mai mari retaileri de electroIT din România, a început afacerile în 1991, imediat după terminarea facultăţii, prin importul de televizoare second-hand din Elveţia. Primul import a constat într-un tir de televizoare de la partenerul din acea ţară, comercializate apoi în ţară prin consignaţiile care vindeau atunci haine şi alte produse de uz casnic. Procedeul a fost repetat vreme de mai mult de un an, după care Ostahie a deschis primul magazin doar pentru electrocasnice şi a început importul efectiv, tot din Elveţia. De acolo până la dezvoltarea Altex nu a mai fost decât un pas… un pas alimentat de românii dornici de a fi în pas cu „moda“ şi care îşi schimbau televioarele odată la câteva luni.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii