FacebookTwitterLinkedIn

Noi avem o viziune puțin mai concentrată pe partea de Hi-Tech. Și în Hi-Tech lucrurile merg bine. Dar Hi-tech ul nu este izolat, el este foarte conectat cu restul economiei și perioada asta a fost foarte intensă, pentru că a trebuit în paralel să avem o viteză de reacție foarte mare, și pe de altă parte, să încercăm să înțelegem ce se întâmplă“, mărturisește Dan Mihăescu, despre perioada de izolare. GapMinder, fond de investiţii de capital de risc, a intrat pe piața locală în anul 2018. Acesta vizează companii cu un potențial ridicat de expansiune, din domenii precum IT şi software, securitate cibernetică și inteligenţă artificială. Dar care sunt lecțiile pe care fondatorul GapMinder le-a sustras din această criză? “Ce am învățat este că comportamentul, și al companiilor, și al consumatorilor, s-a schimbat foarte puternic. Oamenii au trebuit să se concentreze pe lucrurile esențiale și tot ce era <nice to have> a fost amânat sau a fost chiar eliminat“, explică Dan Mihăescu.  Drept urmare, oamenii au fost forțați de împrejurări să folosească tehnologia, iar companiile au fost îngrădite de nevoia de digitalizare: “La un moment dat s-au dezghețat efectiv proiectele de digitalizare a companiilor, și chiar s-au accelerat“, adaugă el.

Piața a început să se structureze“, remarcă el. Astfel, putem vorbi despre companii care activează în zona hi-tech și, complementar, în non hi-tech, iar activitatea GapMinder este axată pe prima categorie. Deci care este nivelul de investiții pe care compania îl pune la dispoziție pentru startup-uri și care sunt criteriile de selecție?

Noi investim în etape succesive“, menționează Dan Mihăescu, după cum urmează: prima rundă, cu investiții începând de la 500 de mii de euro până la un milion jumătate de euro, și etape ulterioare de finanțare, unde GapMinder încearcă sa își mențină poziția în consiliul de administrație pentru a influența creșterea companiei. “Putem ajunge la (n.r. investiții de) 6 milioane de euro“, adaugă invitatul Forbes.

Printre criteriile pe care le analizează înainte de a încheia un astfel de parteneriat, Dan Mihăescu precizează aspectul echipei: “Ne uităm la echipe care să fie complementare, foarte important, deci nu numai echipe tehnice. Este foarte important să avem și oameni de business acolo, oameni de produs, oameni care să înțeleagă cum arată un business, trebuie să existe un CEO, trebuie să existe un lider care să aibă profilul acela”. Ulterior, atenția cade pe produsul și potențialul acestuia de intrare în piață, apoi viteza de creștere a pieței și zona din care provin clienții. 

Tehnologia influențează modul în care arată o echipă și liderii acelei echipe”, mai spune Dan Mihăescu, explicând faptul că tehnologia reprezintă un instrument pentru dezvoltarea unei afaceri.