Cautare




, Contributor

Servicii Financiare & Imobiliare & Auto

ForbesForward |
|

Dan Boabeș, CEO SimPlus: “Am observat că există o doză mare de stres cauzată de schimbările modului în care se lucrează”

Crizele l-au învățat pe Dan Boabeș că e mai eficient să construiască afaceri în serie, decât în paralel. Astfel, se poate concentra pe fiecare proiect în parte.
Dan Boabes

De numele lui se leagă mai multe businessuri concepute începând cu anul 2002, moment în care a lansat primul operator român de SMS premium. Un an mai târziu, Dan Boabeș a pus bazele și a celui de-al doilea operator de telecomunicații din România, iar în prezent se ocupă de proiecte precum CityLink, lansat în ianuarie anul acesta sau 4mind.ro, înființat în pandemie, ca un răspuns la necesitățile existente.

Obișnuit să urmărească informațiile și să facă conexiuni între ele, ultimele nouă luni de pandemie i-au adus lui Dan Boabeș lecții foarte interesante.

“COVID l-am urmărit încă de la începutul lui ianuarie. A fost un moment care mi-a arătat că e foarte important să urmărim evoluțiile astfel încât să nu fim suprinși de evenimente, oricare ar fi acestea”, spune CEO-ul SimPlus. El consideră că este necesar ca antreprenorii să aibă o viziune pe termen mediu și lung cu privire la modificările și lucrurile noi care pot să apară. “Partea aceasta de premoniție se activează automat având foarte multe informații pe care le primești și le procesezi”, continuă omul de afaceri.

Deși a fost o perioadă intensă de la izbucnirea pandemiei, cele trei luni de lockdown au reprezentat mai degrabă o oportunitate pentru Dan Boabeș de a analiza și de a gândi alte proiecte. “În martie am observat necesitatea aceasta de a combina soluțiile de comunicații cu soluțiile de plată și așa a apărut 4mind.ro. Observând faptul că erau foarte utilizate canalele de comunicare (explozia zoom) lipsea totuși ceva din acest ecosistem. Lipsea soluția de plată conectată la soluția de telecomunicații”, povestește antreprenorul. Astfel, 4mind.ro a crescut întâi ca o platformă tehnologică ce permite democratizarea accesului specialiștilor la o soluție tehnologică, iar acum are peste 70 de specialiști înregistrați.

“Cred că momentele de criză pot fi și oportunități. Într-adevăr stresul asociat este incredibil, iar momentele de schimbare pot fi exploatate pentru a profita și construi altfel proiectele și de a te adapta rapid la schimbări”, afirmă acesta. Din punct de vedere personal, cele trei luni de lockdown au reprezentat o perioadă de calm pentru Dan Boabeș, în care lucrurile au evoluat spre bine.

Însă, din punct de vedere al strategiei de business, principala lecție învățată a fost importanța de a fi un antreprenor în serie și nu în paralel. “Este mult mai bine ca antreprenor să nu fiu concentrat pe mai multe proiecte. Îmi place să construiesc, dar am constatat că e mult mai eficient să construiești în serie, nu în paralel”, mărturisește executivul.

De asemenea, tot odată cu izbucnirea pandemiei s-a evidențiat și necesitatea digitalizării atât a mediului de afaceri, cât și a instituțiilor publice. Dar, din perspectiva fondatorului SimPlus, tehnologia nu rezolvă neapărat tot.

“Am observat că există o doză mare de stres cauzată de schimbările modului în care se lucrează. Faptul că tehnologia vine să apese pe psihicul celor care observă că viața le e complet schimbată îi face să fie reticenți. Cred că tehnologia ar trebui utilizată într-un mod prietenos, în care cei care iau decizii să se bazeze pe ea pentru a obține informații”, a conchis Dan Boabeș.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii