FacebookTwitterLinkedIn

Marca românească și-a dublat practic vânzările pe piețele externe, în decurs de numai șapte ani. Astfel, pragul de 350.000 de unități a fost depășit în anul 2012, cel de 400.000 – în 2013, cel de 500.000 – în 2014, iar cel de 600.000 – în 2017.

Una din cele mai remarcabile performanțe a fost înregistrată în Europa, regiune unde Dacia a comercializat în 2018 peste 511.000 de vehicule. Într-un context dificil, marcat de o concurență acerbă, constructorul român a urcat astfel pe poziția a 14-a în clasamentul celor mai vândute mărci de pe Vechiul Continent, cu o cotă de piață de 2,9%, în creștere cu 0,27 puncte procentuale față de anul precedent.

Recorduri istorice de vânzări au fost înregistrate în Franța, Italia, Spania, Polonia și Belgia, în timp ce în Germania, Dacia a ajuns la un nivel apropiat de recordul din 2009.

Top 10 pieţe externe în 2018
 Ţară  Unităţi
Franța 141.606
2Germania74.525
3Italia66.330
4Spania65.102
5Maroc49.649
6Algeria33.432
7Turcia29.918
8Polonia27.083
9Marea Britanie24.249
10Belgia20.500

În România, nu mai puțin de 54.593 de clienți români au optat pentru un vehicul din gama constructorului de la Mioveni (cu 26,2% mai mulți față de anul precedent).

Dacia a reușit totodată să își majoreze cota de piață, ajungând la un procent de peste 30%* din vânzările de vehicule noi din România, confirmând astfel pertinența ofertei sale comerciale, adaptată unei categorii largi de clienți, atât în segmentul persoanelor fizice cât și în cel al persoanelor juridice.

Toate modelele gamei au înregistrat vânzări în creștere. În plus, fiecare model Dacia s-a situat, și în 2018, în postura de lider în segmentul său de piață respectiv.

Noul Duster s-a impus ca un adevărat motor de creștere al mărcii încă din primul an complet de comercializare, depășind, cu 13.179 de unități vândute, cea mai bună performanță atinsă vreodată în România de predecesorul său. Majoritatea clienților au optat pentru versiunile cele mai accesorizate, varianta 4×4 reprezentând 77% din totalul vânzărilor.

La rândul său, Logan berlină a încheiat anul 2018 cu 21.176 de unități vândute în România, ceea ce echivalează cu aproape 39% din totalul vehiculelor Dacia livrate pe piața internă.

Sandero a rămas și în 2018 liderul segmentului B-Hatch din România, cu vânzări cifrate la 10.218 unități. Și în acest caz apetența clienților s-a orientat către vârful de gamă. Astfel, 61% din livrări au vizat versiunea Stepway.

Rezultate bune au fost înregistrate și de modelele Logan MCV (3.779 unități), Dokker (2.227 unități) și Lodgy (1.061 unități), care rămân lidere de piață în segmentele respective.