Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Auto |
|

Dacia- istoria unui jumătate de secol de existență

Automobile Dacia S.A., cel mai mare producător de automobile din România celebrează în 2018 50 de ani de la înființare.
ACTIVITATE INTERNA -  DEPLASARE PITESTI

Istoria mărcii a  început în urmă în 1968, în apropierea comunei Colibași (în prezent, cartier al orașului Mioveni), unde se derulau ultimele lucrări de amenajare ale Uzinei de Autoturisme Pitești. Complexul industrial, construit în urma colaborării cu Renault, avea să înceapă în curând producția primelor automobile, marcând astfel nașterea uneia dintre cele mai cunoscute mărci românești – Dacia.

Fabrica s-a construit în urma unui acord semnat între autorităţile române şi producătorul francez de automobile, Renault, care prevedea asamblarea unui model Renault sub marca Dacia. Construcţia uzinei s-a realizat într-un timp record și anume un an şi jumătate. Motivul pentru care s-a semnat contractul cu Renault a fost reducerea timpului între proiectare şi lansarea în producţia de serie a unui autovehicul. Autorităţile române au considerat necesară producerea unui autoturism sub licenţa unui producător străin.

Se dorea o licenţă pentru un autoturism din clasă medie, cu o capacitate cilindrică care să fie cuprinsă între 1.000 şi 1.300 cm3 şi să se producă între 40.000 şi 50.000 automobile pe an. La licitaţie au participat Renault, Peugeot, Fiat, Alfa Romeo şi Austin.

                 

Autoturismul Dacia 1300 a intrat în producţie în august 1969, având la bază modelul Renault 12, ce avea un aspect modern şi economic. Iniţial, modelul deținea o singură caroserie berlină cu 4 uşi şi 5 locuri. Blocul motopropulsor avea capacitatea cilindrică de 1,289 cm³ care dezvolta 54 CP, o viteză maximă de 144 km/h şi consumul de 9,4 litri.

De-a lungul timpului, Dacia a trecut prin transformări profunde, a cunoscut etapa de creștere și de optimism a anilor ’70, a supraviețuit crizei economice a anilor ’80 și a reușit să depășească dificultățile și climatul de incertitudine care au definit ultimul deceniu al secolului trecut.

Preluarea de către Groupe Renault, în 1999, a reprezentat începutul unei noi etape pentru marca Dacia și pentru uzina de la Mioveni, unde s-a inițiat un program amplu de dezvoltare a unor game moderne de autovehicule, la prețuri avantajoase.

Platforma de la Mioveni își desfășoară în prezent activitatea cu peste 14.000 de angajați.

Începând cu data de 1 mai 2018, Antoine Doucerain a preluat funcția de Director General al Automobile Dacia și Director General al Groupe Renault România. Acesta îi va fi subordonat lui Nicolas Maure, director de operațiuni Groupe Renault pentru Regiunea Eurasia, din care face parte şi România.

“Dacia este o marcă dinamică cu un rol esențial în reușita planului strategic al Groupe Renault, „Drive the Future”.

Dacia este un simbol al reușitei pe o piață foarte concurențială  – cea a industriei auto; s-a impus ca un actor important pe majoritatea piețelor exigente din Europa. Proiectăm și producem în România vehicule atractive, de calitate și la cel mai bun preț”, a declarat Antoine Doucerain, Director General Automobile Dacia şi Groupe Renault România.

 

Citește și: Antoine Doucerain este numit director general al Automobile Dacia și al Groupe Renault România

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii