Cautare




, Contributor

Head of Strategy, Geometry Global

Opinii |
|

Daca targetul e perfect, de ce ar mai avea nevoie de branduri?

alina_buzatu
Dacă ești în segmentul 25-35 y.o., urban, deschis la oportunități, felicitări, zeci de brand-uri prezente în România te vor!

Dacă dorești mai multe detalii despre tine, află că ești o persoană sociabilă, ai un job în middle management, vrei să ții pasul cu ultimele noutăți, ai un grup drăguț de prieteni iar singura ta dilema e cum să menții în continuare echilibrul între viața profesională și cea personală.

Cam așa, dragă 25-35, ești descris în multe slide-uri cu titlul „target audience” ale unor brand-uri care-și doresc mult de tot să te aibă aproape la finalul celor 30 de secunde de reclamă. În weekend-uri îți trăiești viața și te bucuri de timpul liber alături de cei dragi. Uneori ai credite la bănci dar, chiar și-așa, ești în permanență deschis la noi oportunități.

Rândurile de mai sus constituie motivul principal pentru care calupurile publicitare seamănă atât de mult între ele și funcționează atât de puțin. Un template de target gata-făcut, un copy-paste trist și surd, un clișeu inofensiv și ușor de aprobat în prezentările de marketing și comunicare.

Nu puțini sunt cei care au amendat înțelegerea „cuminte” a consumatorului, însă în continuare, stângăciile, eșecurile lui, nevoile ascunse sunt desconsiderate sau chiar ignorate. După ani de întâlniri în care-am asistat la discuții care porneau cu acest template, am întrebat de ce nu îndrăznesc să caute dincolo de primul strat de înțelegere a consumatorului.

1. Nu vrem să riscăm.

Riscul e mai mare pentru că tot ce poate să-ți iasă bun e o campanie fix la fel cu cea a competitorilor. Dacă ai buget generos, poate “o dai din execuție”, dar relevanța o să fie la paritate cu oricare alt competitor care alege același template.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii