Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Imobiliare |
|

C&W Echinox: Fiecare zi de restricționare a activității centrelor comerciale provoacă pierderi între 15 și 20 de milioane de euro

Decizia autorităților de a suspenda temporar activitatea de comercializare a bunurilor considerate neesențiale din cadrul centrelor comerciale afectează peste 9.000 de magazine din România, fiecare zi de închidere provocând pierderi că urmare a unor venituri neîncasate cuprinse între 15 și 20 de milioane de euro, potrivit companiei de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.
 aboneaza-te
174 dosar regiuni Baneasa 1

Stocul de retail modern (malluri, parcuri de retail și galerii comerciale) din România este de circa 3,9 milioane de metri pătrați, din care supermarketurile și hipermarketurile – principala categorie de magazine rămase deschise, reprezintă circa 23%, potrivit datelor Cushman & Wakefield Echinox. Estimarea cu privire la veniturile neîncasate ia în calcul un nivel al vânzărilor mediu într-o perioadă cu activitate normală pentru un astfel de centru comercial, estimat la 2.000 de euro / mp / an.

La nivel internaţional, în contextul problemei sociale, dar și a pierderilor financiare rezultate din fiecare zi de neoperare, marii retaileri și casele de modă cu tradiție au început să se implice serios în lupta împotriva răspândirii virusului, în vederea reluării activității normale și redeschiderii magazinelor. Marile grupuri din acest sector, precum LVMH sau L’Oreal, au început producerea de substanțe dezinfectante, în timp ce H&M sau Inditex au intervenit prin reorientarea către producția echipamentelor medicale de protecție.

„Spre deosebire de companiile cu notorietate, precum LVMH, L’Oreal, H&M sau Inditex, mulți alţi retaileri, atât internaționali, cât și locali, se vor lupta pentru a supraviețui în acest context extrem de dificil. Niciodată nu s-a resimţit interconectarea globală mai mult decat în această perioadă, de la starea emoţională, până la temerile de ordin economic şi financiar. Soluția pe care o vedem este aceea a dialogului între toți jucătorii din industrie, și anume bănci, retaileri, proprietari de spaţii și centre comerciale și instituții ale statului. Retailul are un rol esențial în spațiul social modern de astăzi și ar putea fi un catalizator în vederea relansării economiei”, a precizat Bogdan Marcu, Partner Retail Agency, Cushman & Wakefield Echinox.

Ca şi alternativă viabilă deja, în funcţie de modul în care va reuşi să gestioneze volumul actual mărit de cereri, comerţul online ar putea deveni un segment câştigător pe termen lung, prin conservarea unei cote semnificative din piaţa de retail câştigată în aceste zile. În timp ce comerţul online pentru produse de lux (sau produse neesenţiale) a scăzut dramatic în ultima lună, retailerii de produse alimentare şi de uz caznic care erau deja pregătiţi pentru operaţiuni online au avut de câştigat.

„În afara produselor alimentare, farmaceutice, de întreținere și veterinare, comerțul online reprezintă în momentul de faţă singura opțiune pentru consumatori. Astfel, în funcție de cât de mult va dura distanțarea socială, este posibil ca obișnuința oamenilor de a comanda din confortul casei lor să schimbe modul de achiziție al produselor pe viitor, în special în ceea ce privește alimentele sau alte produsele uzuale”, a adăugat Bogdan Marcu.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii