Cautare




, Contributor

Leadership |
|

Cursuri de business pentru viitori antreprenori

40 de studenți din Ungaria, România, Slovacia și Bulgaria urmează cursurile de business ale Școlii de Vară Internaționale SMARTUp, unde își pot dezvolta abilitățile antreprenoriale.
Foto SMARTUp_2

Cei 40 de studenți sunt finaliștii competiției SMARTUp Challenge, care s-a desfășurat în perioada noiembrie 2014 – mai 2015.

Junior Achievement, în parteneriat cu Citi Foundation a organizat în perioada noiembrie 2014 – mai 2015 un proiect prin care studenți din România, Ungaria, Slovacia și Bulgaria să își poată dezvolta abilitățile antreprenoriale. Pentru această competiție, Citi Foundation a alocat un buget de peste 200.000 de euro, iar 52 de voluntari ai fundației au ajutat tinerii interesați de antreprenoriat să dobândească sau să aprofundeze, după caz, cunoștințele din acest domeniu.

Foto SMARTUp_1

Studenții care aveau idei de afaceri fezabile au avut oportunitatea, pe parcursul acestor luni, să beneficieze de mentorat din partea Citi Foundation, pentru ca ideea să poată fi pusă în practică.

Despre felul în care mentoratul s-a desfășurat în cele șapte luni, Dorian Zemba (Junior Achievement), coordonatorul proiectului, a declarat: ,,În România, in perioada ianuarie – mai am organizat întâlniri săptămânale cu echipele și cu consultanții Citi sau Junior Achievement pentru le răspunde întrebarilor și pentru a-i ghida.”

Finala ce a avut loc în luna mai a constat în prezentarea ideilor de afaceri, iar echipele finaliste din cele patru țări urmează, în perioada 4-9 august, la București, cursurile de business ale Școlii de Vară Internaționale SMARTUp, în domenii precum management, marketing, vânzări sau resurse umane. În aceste zile, tinerii sunt puși în fața mai multor situații, cum ar fi generarea locurilor de muncă prin ideile dezvoltate, iar la sfârșitul cursurilor, cele mai bune idei vor fi premiate.

Echipa câștigătoare din România a participat la competiție sub numele Polisim, iar ideea membrilor este strâns legată de apicultură. Bogdan Patache, unul din membri echipei explică motivul pentru care viitoarea afacere implică mierea de albine: ,,A fost o pasiune care a început de când eram mic. Bunicii mei aveau în grădina din spate 3-4 stupi. Când voiam ceva dulce, îmi dădeau miere de albine și mă mințeau că sunt bomboane. Mi-a plăcut și am vrut să văd ce e. Cam pe la 10 ani, am aflat ce este de fapt mierea de albine și cum este produsă. Am început, alături de tata, să facem un mic business. Am ajuns la un număr de aproximativ 30 de stupi, am accesat fonduri europene și am avut oportunitatea de a urma aceste cursuri, mi-au deschis mai multe căi. Am putut, astfel să-mi dau seama ce poți de face de fapt cu mierea de albine – este greu să o vinzi pur și simplu”.

Echipa Polisim și-a stabilit prin acest fel strategia de business: pentru a reduce riscurile, așa cum le-a fost sugerat de Junior Achievement a decis să vândă cantități mici de miere, în borcănele. ,,Am decis să vindem miere ca la evenimente”. Bogdan Patache a mai vorbit despre planurile de viitor ale echipei (care între timp și-a schimbat numele în Robobuzz): ,,Vrem să ajungem la un număr de 89 de stupi, pentru a ni se permite să obținem  noi fonduri europene. Astfel, ne-am putea diversifica domeniul de activitate și, automat, vom crește afacerea”. Roxana Tănase, o altă membră a echipei, a vorbit de asemenea despre intențiile membrilor: ,,Am lucrat la două restaurante, iar anul acesta vrem să le propunem o colaborare”.

Nikolay Penov, membru al echipei câștigătoare din Bulgaria (Job Wars) a vorbit, de asemenea, despre ideea de afacere pe care echipa vrea să o implementeze: o platformă online de job-uri. ,,În Bulgaria nu există nici un portal prin care oamenii să își găsească locuri de muncă. Aplicația pe care noi încercăm să o creăm constă în matchmaking”, a spus el. Astfel, utilizatorul precizează, pe profilul său, abilitățile pe care le deține, iar companiile care sunt în căutare de angajați introduc competențele de care au nevoie la momentul respectiv – în acest fel, utilizatorii pot fi găsiți mai ușor (în funcție de abilități), dar și companiile pot găsi noi angajați cu ușurință. Pentru implementarea acestei idei, echipa lui Nikolay Penov trebuie să dispună de un buget de aproximativ 5.000 de euro.

Echipa Tour de Cafe reprezintă Slovacia, iar Richard Gundzik, absolvent al Facultății de Afaceri Internaționale și unul din membrii echipei, spune că pentru a pune ideea în practică trebuie să aloce un buget de 50.000 de euro. Ideea în cauză este inspirată de micile magazine ambulante, iar la acest proiect, viitoare franciză, tânărul lucrează alături de fratele său și de un prieten. ,,Este vorba despre bicicletele-magazin, unde se vând băuturi și mâncare. Noi am schimbat această idee, pentru că vrem să cooperăm cu universitățile. În fiecare dimineață, toți oamenii se grăbesc, iar când așteaptă să traverseze, spre exemplu, le este ușor să cumpere o cafea. Avantajul bicicletelor-magazin este că se pot reloca dintr-o parte în alta a orașului. Când nu mai e aglomerat pe o stradă, micul magazin poate fi mutat pe o stradă circulată”. Echipa plănuiește să înceapă afacerea cu cinci biciclete, pentru ca ulterior să francizeze conceptul. Deși este tânâr, Richard Gundzik are deja experiență în antreprenoriat: înainte de a se înscrie în competiția SmartUP Challenge, importa diverse branduri în Slovacia. Referitor la Școala de Vară Internațională SMARTup, tânărul a precizat că a fost o experiență frumoasă: ,,Fiecare zi a fost distractivă. Ziua începea cu prezentări, apoi ne ocupam de părțile practice ale afacerii”, a spus tânărul.

Bence Tóth-Toldi a absolvit Facultatea de Inginerie Electrică și este membru al echipei câștigătoare din Ungaria, eSport Hungary, iar ideea lor de business se rezumă la industria jocurilor video. ,,Proiectul nostru este complex. Eu și prietenii mei am avut o idee de afaceri înainte, iar ăn luna februarie am aflat despre proiectul Junior Achievement, așa că am vrut să ne înscriem. Ideea noastră este complexă. Vrem  să organizăm competiții de jocuri video. Ne place să jucăm jocuri video, iar în Ungaria nu există o tradiție a lor, comparativ cu Asia, unde există școli în care jucătorii talentați își pot antrena abiliățile”, explică tânărul. Inițial, cei patru prieteni au vrut să organizeze aceste competiții online, dar ulterior ideea a fost modificată: ,,Vrem să furnizăm un loc în care jucătorii să se poată antrena pentru aceste competiții”. Ideea poate fi pusă în practică după ce echipa va dispune de un buget de 10.000 de euro. ,,Proiectul Junior Achievement m-a ajutat pentru că nu am experiență în domeniul antreprenoriatului, am învățat multe lucruri pe parcursul acestor luni”, a afirmat el.

Cursurile Școlii de Vară Internaționale SMARTUp se vor încheia pe 8 august, după o săptămână în care cei 40 de studenți au acumulat noi cunoștințe în materie de business.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii