Cautare




, Staff

Servicii financiare |
|

Cumpărături de weekend? ING România a lansat, recent, creditul de nevoi personale online. Un algoritm, la care au lucrat români, stabilește acordarea, sau nu, a creditului

Începând cu luna septembrie, clienții ING România, a șaptea bancă din sistemul bancar autohton, pot obține un credit de nevoi personale 100% online, prin platforma Home’Bank. Acest credit este o replică a celui disponibil în unitățile ING, având aceleași condiții și costuri.
shutterstock_bani_online_credit

Forbes CEE Forum 2017 – Leadership pentru următorii 100 de ani

Produsul va fi disponibil treptat, în următoarele două săptămâni, pentru cei aproape 1,3 milioane de clienți activi ING România, prin Home’Bank. Banca intenționează să facă acest produs disponibil și pentru non-clienții ING.

Intenționăm să îl facem accesil și pentru cei care nu sunt clienți ai ING. Nu știu când va fi disponibil pentru cei care nu sunt clienți ai ING, dar sigur nu până la finele acestui an. Poate anul viitor. Depinde de feedback-ul clienților. Trebuie întâi să optimizăm procesul pentru clienții noștri, înainte de a-l oferi pentru non-clienți”, a spus Daniel Llano Manibardo, Head of Retail al ING Romania, pentru Forbes România.

Banca Viitorului

ING România deținea, anul trecut, o cotă de piață de 7,08%, extrem de aproape de CEC Bank (7,16%), reiese din datele Băncii Naționale a României. Cu active în valoare de 27,869 de miliarde de lei, banca de origine olandeză a avut cea mai mare creștere a cotei de piață dintre băncile din România, anul trecut, în urcare de la 6,3%, în anul anterior.

Credit în 15 minute?

Pentru a aplica, clienții ING trebuie să aibă venituri stabile (salariu sau pensie), raportate la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), de minim 1.000 de lei, în ultimele șase luni, de la același angajator și cel puțin un an de experiență care poate fi dovedită. Clienții persoane fizice încasează în medie, prin ING România, un salariu de 3.000 de lei, cota de piață a băncii pe acest segment fiind de 10,9%, la finele primului semestru, în urcare de la 10%, la finele anului trecut.

Pentru a obține creditul, clienții trebuie să completeze datele cu caracter personal, într-un formular online, să îl semneze electronic. Ulterior, se verifică solvabilitatea clientului la ANAF și Biroul de Credit. Dacă rezultatele sunt favorabile, se semnează electronic documentele de împrumut, după care suma aprobată este transferată în contul curent. Toată documentația este trimisă pe adresa de e-mail atașată contului curent.

Întregul proces de acordare durează aproximativ 15 minute, putând fi realizat oricând și de oriunde, potrivit ING România.

Noul credit poate ajunge la 30% din portofoliul de retail al ING România

Valoarea maximă împrumutată a unui credit de nevoie personale la ING România este de 90.000 de lei. Costurile de acordare a împrumuturilor de nevoi personale online sunt aceleași ca și în cazul celor contractate la sediile ING: taxa de analiză de 200 de lei și o dobândă anuală între 8,25% și 11,95%, în funcție de veniturile clientului, de alegerea asigurării și de valoarea împrumutului. Creditul personal mediu accesat la ING România are o valoare de 24.000 de lei.

Este greu de spus câți clienți vom atrage pentru acest tip de produs. Când mă uit la țările din Europa unde ING a lansat produse asemănătoare, acesta reprezintă nu mai mult de 30% din portofoliu (n.red. – de retail). La nivelul de digitalizare din societate, nu cred că nivelul va fi diferit în România. Poate fi mai mic, dar este dificil de estimat în acest moment”, a subliniat Llano.

ING oferă un credit similar în Italia, Spania și chiar Polonia. Spre deosebire de România, în restul țărilor europene nu a fost nevoie de obținerea semnăturii electronice certificate, fiind suficientă semnarea cu o parolă.

ING România are o echipă de digital de 60 de persoane

Manibardo a punctat că decizia de a acorda creditul se face pe baza unui algoritm electronic, niciunul dintre angajații băncii neintervenind în stabilirea bonității clientului. Însă investiția doar pentru realizarea creditului personal online este greu de calculat în condițiile în care a implicat un proces mai lung și este un cumul a diverse activități.

Nu este o investiție doar pentru acest produs, ci ține de politica de creditare a ING. Algoritmul îți spune care este rata de default a unui client, dar banca setează nivelul de risc – dacă vrea să fie mai restrictivă sau mai permisivă”, a detaliat Llano.

Rata creditelor neperfomante la ING România este de 3,8%, mult sub media pieței, care este de 9%.

Topul băncilor din România în 2016, în funcție de active

La acest produs au lucrat angajații din România, mai ales din departamentele de credit risc și de business intelligence, respectiv 25 de persoane. Echipa de digital dedicată exclusiv ING România cuprinde 60 de angajați.

Reprezintă aproape 4% din angajații băncii. Aproape am dublat aceste cifre în ultimii trei ani și continuăm să creștem”, a mai spus reprezentantul ING România.

Banca Viitorului

El nu crede că vor trebui să concedieze personal în condițiile în care se intensifică tranzacțiile și operațiunile realizate online, deoarece activitatea băncii crește. De asemenea, banca investește în dezvoltarea angajaților. Toți angajații care se ocupă de retail în cadrul ING România au învățat, în acest an, să lucreze în modul agile.

Dar, în condițiile în care tot mai multe operațiuni se fac online, numărul de branch-uri ale băncii a scăzut ușor, în ultimii doi ani, de la 5.000, în 2015, la 4.800, în acest an. În schimb, a crescut numărul de angajați din back-office. ING a deschis în România, acum doi ani, un hub de tehnologie, care lucrează doar pentru produsele acesteia. Hub-ul are 300 de angajați, intenținonând să ajungă la 500 de angajați, în următorii doi ani.

Opt conexiuni pentru fiecare client

În primul semestru din acest an, peste 700.000 de clienți ai ING România, din cei peste un milion, au folosit Home’Bank și s-au autentificat de 35 de milioane de ori, în 63% din cazuri, de pe telefoanele mobile. De asemenea, ei au realizat peste 10,4 milioane de tranzacții din aplicație, cu 26% mai mult decât în perioada similară a anului trecut.

Analizând comportamentul clienților ING, este evident că aceștia preferă canalele de comunicare online în relația cu banca: 95% dintre aceștia aleg să interacționeze cu ING online și doar 5% aleg unitățile sau call center. Numărul de interacțiuni și solicitări de la clienți via dispozitive mobile s-a dublat, în ultimul an”, susțin reprezentanții ING România.

Semnătura electronică certificată înlocuiește semnătura fizică

Creditul online de nevoi personale poate fi contractat ca urmare a protocolului de lucru stabilit de ING România cu ANAF, prin care situația financiară a solicitantului poate fi verificată în doar câteva minute. De asemenea, creditul online se poate acorda datorită semnăturii electronice certificată, care înlocuiește semnătura fizică, echivalentul semnăturii olografe, având aceeași valoare legală.

În procesul de a obține creditul, clientul ING solicită emiterea unui certificat digital de către InfoCERT SPA Italy, prin intermediul Home’Bank, pe care îl va folosi pentru a semna termenii și condițiile creditului”, au menționat reprezentanții ING România.

InfoCERT SPA Italy oferă servicii de certificare digitală și pentru Comisia Europeană.

Obținerea semnăturii electronice certificate este gratuită pentru clienții ING, aprobarea făcându-se instantaneu.

Gospodăriile din România sunt mai puțin conectate la internet decât cele din Europa

Gradul de conectivitate la internet al gospodăriilor din România a crescut cu 11%, în ultimii doi ani, ajungând până la 72%, dar rămâne sub media europeană, care este de 85%. Numărul de utilizatori de internet în România era de 56% din populație, anul trecut, comparativ cu 78% media din Uniunea Europeană.

Românii sunt utilizatori avizi de social media, dar mai puțin entuziaști când vine vorba de internet banking. Cu toate acestea, tendințele indică un mare potențial. În ultimii doi ani, piața de e-commerce s-a dublat, 80% din tineri (cu vârsta cuprinsă între 16 și 34 de ani) au accesat internetul de pe dispozitivele mobile, iar abilitățile digitale sunt în creștere”, au precizat reprezentanții ING România

Banca Viitorului

În plus, penetrarea banking-ului online a obținut o rată de creștere accelerată, mai ales de pe dispozitivele mobile.

Anul trecut, numărul de tranzacții în banking-ul online a urcat cu 22%, ajungând la 92,7 milioane de tranzacții, arată datele BNR. Dintre acestea aproape 94%, respectiv 87 de milioane de tranzacții, în creștere cu 214%, față de anul anterior, s-au făcut de pe smartphone.

„De exemplu, numărul de accesări ale conturilor de internet banking de pe smartphone a crescut cu 214%, de la 40,6 milioane de autentificări la 87 de milioane, în intervalul 2015 – 2016. Numărul de tranzacții realizate de pe mobil, în aceeași perioadă, a crescut cu 207%, de la 6 milioane de tranzacții la 12,7 milioane”, au menționat reprezentanții ING România.

Profitul net al ING România s-a redus cu 8%, în primul semestru, la 255 milioane lei, la veniturile cu 27% mai mari, dar și la costuri de risc majorate cu 45%

Profitul net al ING România a crescut cu 8,2%, până la 255 milioane de lei, în primele șase luni ale acestui an, față de aceeași perioadă a anului trecut. Banca și-a crescut numărul de clienți cu 12%, în primul semestru al acestui an, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, prin atragerea a 117.000 noi clienți activi, ajungând la un număr total de clienți activi de 1,054 milioane. Cota de piață a atins 8,6% pentru împrumuturi și 7,9% pentru depozite, o creștere cu 1,5% pentru creditare și 0,6% pentru depozite, comparativ cu primul semestru al anului trecut.

Banca Viitorului

Portofoliul de credite a crescut cu 23% în ultimul an, atingând pragul de 20 de miliarde de lei, în primele șase luni. ING România a continuat să promoveze creditele în lei și a crescut volumul acestora cu 36%, la 14,3 miliarde de lei, comparativ cu scăderea de 2% pentru creditele în valută, care a ajuns la 5,7 miliarde de lei. Volumul depozitelor a crescut cu 16% din iunie 2016, până la 23 de miliarde de lei.

Profitul net al ING Bank România a trecut de 100 de milioane de euro, în 2016, datorită creditării

Profitul net al ING România din 2016 a urcat cu 42%, față de cel din anul anterior, până la 474 de milioane de lei (105,5 milioane de euro), datorită acordării mai multor credite. Portofoliul de credite al băncii a ajuns la 17,6 miliarde lei, la finalul anului trecut, o creștere de 22%. În același timp, piața a fost relativ stabilă, fiind cu 1% pe plus, astfel încât cota de piață în creditare a ING România a urcat până la 7,7%, de la 6,3%, în anul anterior. Banca deținea o cotă de 8% din piața pentru Prima Casă și de 15% din cea a creditelor ipotecare.

Banca Viitorului

Creditarea în lei a fost principalul motor de creștere pentru ING România, anul trecut, ajungând la un total de 11,7 miliarde lei, cu 37% mai mult decât în anul anterior. Creditarea pentru persoane fizice a crescut cu 36%, ajungând la 9,1 miliarde lei. Pe piața împrumuturilor pentru companii, ING a fost a doua mare bancă în împrumuturi sindicalizate, cu cinci mandate de aranjor principal (Lead Arranger). Împrumuturile pentru IMM-uri au crescut cu 50%, comparativ cu anul anterior.

Anul trecut, ING România a fost depăşit pragul de 10.000 de clienți pe segmentul IMM, cu 23% mai mult decât în anul anterior. De asemenea, a ajuns la un milion de clienți individuali activi, anul trecut, cu 16% mai mulți decât în anul anterior.

Forbes CEE Forum 2017 – Leadership pentru următorii 100 de ani

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii