Cautare




, Contributor

Gabi Urda este consultant de imagine și comunicare – www.gabiurda.ro

Lifestyle |
|

Cum te pregătești pentru o ședință foto de business

IMG_1843
Ești atentă la mesajele scrise, îți alegi cu grijă cuvintele în interviuri, te îmbraci mereu potrivit contextului, însă... fotografiile-portret sunt doar niște instantanee cețoase, surprinse la ultima conferință.

Acea ședința foto profesională, care să-ți furnizeze fotografii-portret pentru conferințele de presă, mass-media, site-ul oficial al companiei, CV, ba chiar și pentru conturile din rețelele sociale, este o necesitate pentru orice mid și high level manager. Pentru a-ți lua gândul de la teama de aparat, să ne concentrăm pe aspectele care ne conduc către o fotografie de portret reușită.

IMG_1688Aspect. Acordă-ți timp pentru pregătire și apelează la un consilier de imagine, care să-ți facă recomandări în acord cu scopul ședinței foto, dar și cu personalitatea, statutul pe care îl dețiii și specificul companiei.

Dacă responsabilitatea față de ceilalți, deschiderea către dialog și grija sunt valorile pe care le reprezinți, vestimentația va fi în linii moi, culori temperate și țesături catifelate. În schimb, dacă ești un expert într-un domeniu competitiv, rigid, formal, hainele vor oglindi aceste aspect și vom vorbi despre costume cu umeri structurați, revere și țesături cu ținută.

Machiajul și coafura vor accentua trăsăturile, vor retușa defectele și vor fi, bineînțeles, compatibile cu imaginea generală pe care o dorești surprinsă de aparat. Studiourile fotografice au, de obicei, o echipă dedicată care cunoaște particularitățile machiajului și ale coafurii pentru fotografie și pot să aducă retușurile necesare în timpul ședinței foto.

Începe alegerea ținutelor prin stabilirea a două-trei culori care îți scot în evidență ochii, care accentuează conturul feței și diminuează cearcănele. Culorile uni, de o intensitate medie, sunt recomandate – albastru, violet, vinuriu, verde, turcoaz închis – pentru că privirea se odihnește asupra lor. Evită tonurile pielii pentru impresia de paloare, dar și pentru că nu diferențiază prin contrast fața. Dacă temperamentul sugerează o culoare intensă, roșu sau oranj, nu ezita să-l asculți. Denotă încredere și forță. Negrul este mai negru în fotografii, înlocuiește-l cu tonuri de ciocolatiu, bleumarin și violet.

Pregătește dinainte, cu grijă, ținutele complete, cu accesorii și pantofi cu toc. Fiindcă da, chiar dacă nu se vede decât fața, pantofii cu toc vor schimba poziția corpului și atitudinea. Apoi, fotografiază-te singură. Nu, nu este vorba despre selfie-uri și nu m-am răzgândit în privința fotografului profesionist, însă doar așa poți decide cât de fotogenice sunt ținutele alese. Ține cont de recomandările impuse de camera foto și adaptează ținuta de birou în care te simți bine și arăți bine. Doar atunci vei fi plină de încredere și relaxată.

Postură. Un fotograf profesionist va da suficiente indicații asupra modului în care să te așezi față de cameră, astfel încât să nu există umbre pe chip. Unghiurile cele mai potrivite ascund defectele precum bărbia dublă, cercănele, asimetria feței. Nu privi aparatul în ochi, ci rotește-ți trunchiul pentru a sta cu un umăr îndreptat ușor înspre cameră, întinde mai mult gâtul și îndreaptă umerii, apoi lasă bărbia mai jos.

IMG_1583Nu-ți fie teamă să te miști și să încerci noi poziții în fața aparatului, așa vei descoperi – împreună cu fotograful – care dintre ele te avantajează.

Zâmbet. Privește în aparat și gândește-te la cineva drag: gândurile vor relaxa trăsăturile, aducând bucuria pe buze și în ochi. Pregătește-te mental, asemeni unui vorbitor înaintea unui discurs. Zâmbește, vei crea o legătură instantanee cu cel care va vedea fotografia.

Fotograf. Alegerea unui fotograf profesionist, specializat în portrete, este una strategică pentru companie și brandul personal. Recomandările site-urilor de fotografie sau ale partenerilor de afaceri ale căror portrete de business le admiri te pot ajuta să întocmești o listă scurtă. Analizează book-urile fotografilor, apoi discută cu ei în persoană. Conexiunea dintre fotograf și subiect este esențială, mai ales că nu ești foarte obișnuită cu aparatul foto.

Documentare. Cu câteva zile înainte de ședința foto, studiază portretele de business din industria în care activezi, ale oamenilor pe care îi admiri, ale concurenței și alege-le pe acelea pe care le găsești reușite. Determină ce îți place la ele și ce îți exprimă, spre deosebire de cele care nu îți plac.

Personalitate. Felul de a fi și naturalețea trec dincolo de imagine, ele ajung la mintea privitorului și te transformă dintr-o simplă figură dintr-o fotografie într-o persoană autentică, cu care oamenii își doresc să stabilească o conexiune. Bucură-te de moment. Odată ajunsă în studioul foto, îți vei descoperi o altă fațetă, mai încrezătoare, mai lipsită de emoții, mai destinsă, mai strălucitoare. Și aparatul simte asta!

Gabi Urda este consultant de imagine și comunicare – www.gabiurda.ro

Fotografii de Ioan Penu

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii