Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Afaceri |
|

Cum te ferești de oboseală atunci când stai toată ziua în picioare: 5 sfaturi care te scapă de dureri

Auzim de multe ori sfaturi pentru cei care lucrează zi-lumină la birou, în fața laptopului. Să facă pauze la intervale regulate, să schimbe biroul și scaunul cu un articol de mobilier la care să poată lucra în picioare… Ce se întâmplă însă cu cei care stau toată ziua pe drumuri, între clienți, ședințe, pitch-uri și prezentări? Oboseala se poate acumula la fel de neplăcut și atunci când ești pe fugă: trebuie să găsești soluții să nu-ți forțezi organismul peste limitele normale.  
shutterstock_401701936

De cele mai multe ori, însă, ne complicăm singuri viața, pentru că facem alegeri greșite. În cazul picioarelor, de exemplu, alegem încălțări prea mici sau prea mari pentru că ne place modelul. Alteori plecăm la muncă în pantofi, deși ne strâng și avem de bătut multe drumuri. Iată cele mai importante cinci sfaturi ca să diminuezi din impactul pe care îl poate avea o zi – sau mai multe – de stat în picioare.

Fă-ți încălzirea de dimineață

Dacă mergi la sală sau ai făcut sport într-un cadru organizat, știi deja că orice antrenament începe cu o repriză de exerciții de încălzire. Acestea nu durează, în mod obișnuit, mai mult de câteva zeci de minute și permit mușchilor și încheieturilor să se obișnuiască mai repede cu efortul susținut la care vor fi supuse.

Același lucru este valabil și atunci când te așteaptă o zi lungă în care ai de alergat de la un client la altul, de la o ședință la alta sau, pur și simplu, trebuie să stai în picioare. Încălzirea de dimineață – îi putem spune și „gimnastica de dimineață” – se face în câteva minute în care sunt suficiente extensiile, fandările, rotirile de brațe și câteva abdomene sau bricege. Pe lângă faptul că vei fi mai pregătit pentru ziua care urmează, îți va fi mai ușor să te trezești.

Poartă încălțăminte confortabilă

Înainte să pleci de acasă, gândește-te de două ori cu ce te vei încălța, pentru că alegerea făcută poate fi unul dintre factorii principali ai oboselii acumulate într-o zi petrecută pe fugă. Renunță la tocuri sau la pantofii eleganți și optează pentru pantofi sport pe măsura potrivită, care oferă un sprijin adecvat piciorului și au o talpă care absoarbe șocurile. De exemplu, dacă alegi o pereche de adidasi New Balance, ai o mai mare libertate de alegere a numărului și confort sporit în mers.

Aproape la fel de importanți sunt și ciorapii sau șosetele. Alege materiale naturale (bumbacul e cel mai indicat) în locul materialelor sintetice. Dacă ți s-a mai întâmplat să ajungi acasă cu picioarele umflate, adaugă în garderobă câteva perechi de șosete compresive. Acestea sunt fabricate pentru a oferi suport piciorului, îmbunătățesc circulația în zonă și împiedică dilatarea venelor.

Odihnește-te în pauze și nu uita de stretching

Programul pe care îl ai într-o zi agitată nu îți permite întotdeauna să faci pauze la intervale fixe. La fel se întâmplă în cazul celor care-și petrec opt-nouă ore pe zi blocați pe un scaun, la birou. Asta nu înseamnă că nu trebuie să te odihnești, așa că profită de fiecare moment de respiro pe care îl ai. Odihnește-te pe o canapea, pe un scaun sau chiar pe o bancă, în pat. Organismul tău îți va mulțumi, la fel și picioarele care nu mai trebuie să-ți susțină greutatea.

O altă idee bună, în momentele de pauză, este să faci câteva mișcări de stretching. Sunt utile mai ales atunci când ai stat prea mult în picioare, într-un singur loc. Chiar dacă aceste exerciții au principalul rol de a relaxa mușchii și a-i face mai elastici, vei observa că au efect și asupra coloanei vertebrale, a încheieturilor și a gâtului și te pot scăpa de durerile musculare.

Păstrează o poziție corectă în mers

Pentru că am vorbit mai sus despre stretching și despre durerile musculare, una dintre cauzele care duc la apariția durerilor musculare este poziția greșită în timpul mersului sau când stăm pe loc, în picioare. Oricât ne-am propune să ne păstrăm o poziție verticală, corectă, în timpul mersului, se întâmplă deseori să ne pierdem concentrarea și, pur și simplu, să alegem o postură greșită, care ne lasă impresia că e mai puțin chinuitoare.

Iată care sunt principalele reguli ale unei poziții corecte a corpului, potrivit specialiștilor de la Harvard Medical School:

  • Bărbia trebuie să fie paralelă cu solul;
  • Umerii ar trebui să fie la același nivel;
  • Coloana vertebrală dreaptă, fără să fie arcuită sau flexată;
  • Șoldurile, ca și umerii, trebuie să rămână la același nivel în mers;
  • Greutatea corporală se distribuie în mod egal pe fiecare picior.

Fă-ți seara o baie cu sare la picioare

Sună, într-adevăr, ca un sfat primit de la bunica, dar gândește-te că, la finalul unei zile în care ți-ai depășit recordul de kilometri făcuți pe jos, picioarele tale se vor resimți. De la durere la umflături, trebuie să găsești soluții pentru a combate aceste efecte neplăcute, iar o baie caldă cu săruri calmează durerile de picioare, hidratează pielea și relaxează mușchii.

Poți folosi și sare obișnuită (grunjoasă sau de baie) pentru a pregăti baia de picioare, dar găsești în comerț și săruri speciale pentru picioare. Nu uita să-ți masezi tălpile și pulpele vreme de câteva minute. Este un exercițiu suplimentar care te va relaxa și va calma senzația de tensiune acumulată în picioare de-a lungul zilei.

Așadar, soluțiile sunt la îndemână, e nevoie doar de spirit de observație și voință ca să le aplici. Nu trebuie să ne schimbăm cariera ca să nu mai stăm toată ziua în picioare, e suficient să știm ce să facem ca să ne îmbunătățim fiecare zi în parte.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii