Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cum și-au împărțit televiziunile „tortul publicității” în 2017

Anul trecut, grupul Pro TV a dominat piața de publicitate TV pe fondul slăbiciunilor rivalilor de la Antena și Kanal D. Trei televiziuni au contat în planurile investitorilor în publicitate: Pro TV, Antena 1 și Kanal D.
televiziune_1.jpg

În 2017, grupul Pro TV SRL, deținut de compania americană Central European Media Enterprises (CME), a avut o cotă de 33,2% din volumul de audiență livrat de piața TV din România pentru clienții publicitari. Adică, 33,2% din numărul total de GRP-uri (target comercial) a fost furnizat de cele cinci televiziuni ale grupului: Pro TV, Pro Cinema, Pro 2 (Acasă), Pro X (sport.ro) și Pro Gold (Acasă Gold).

Cota de piață a grupului de 33,2% oferă grupului Pro TV o poziție detașată de lider. Totuși, Pro TV este singura stație din grup care a marcat o creștere a volumului de audiență pentru reclamele difuzate, față de 2016: 12%. Celelalte stații au suferit scăderi față a de anul precedent: Pro Cinema (-10%), Pro 2 (-24%), Pro X (-8%) și Pro Gold (-5%).

Intact Media Group, grupul deținut de familia lui Dan Voiculescu, are o cotă de 23,7%. Intact Media Group operează televiziunile Antena 1, Antena 3, Antena Stars, Happy Channel și ZU TV. Doar Antena 3 a înregistrat o creștere a volumului de audiență (2%). Celelalte stații au avut scăderi: Antena 1 (-4%), Antena Stars (-2%), Happy Channel (-27%) și ZU TV (-19).

Trecerea în revistă a televiziunilor din cele două grupuri rivale arată, încă o dată, că în 2017 audiențele TV au scăzut. Cu excepția Pro TV, care a performat față de anul anterior.

Cele două grupuri, Pro TV și Intact, cumulează o cotă de piață de 57%. Adică, 57% din volumul de audiență pentru reclamele TV, comandate în 2017, provine de la cele 10 televiziuni din cele două holdinguri.

Analiza de piață din perspectivă naționalistă, ca s-o numim astfel, arată că 40% din volumul de publicitate este deținut de grupuri și televiziuni cu acționariat românesc. Restul de 60% este controlat de străini (printre care CME, Kanal D, Discovery, Disney, Sony, Turner).

Kanal D, televiziunea grupului turcesc Dogan, activează singur pe piața românească. În 2017, Kanal D „și-a tăiat” o cotă de piață din „tortul” publicității de 9,4%, la nivelul anului precedent.

Un jucător care și-a făcut simțită prezența pe piața de publicitate este RCS&RDS, cu televiziunile DigiSport 1, DigiSport 2, Digi24 și cu stațiile sale muzicale în este acționar majoritar. Grupul are o cotă de piață de 4,2%.

AUDIENȚELE TELEVIZIUNILOR DE FILME ȘI SERIALE – DECEMBRIE 2017

Din perspectiva topului audienței, să notăm faptul că cele trei stații puternice de divertisment – Pro TV, Antena 1 și Kanal D – au avut în 2017 o cotă de piață de 56%. Cu alte cuvinte, doar trei televiziuni din cele 63 aflate în sistemul de monitorizare, au livrat mai mult de jumătate din audiența spoturilor publicitate. Adică, cele trei televiziuni sunt cele mai căutate de către clienții publicitari.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii