Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cum și-au împărțit televiziunile bugetele de publicitate în 2015

Cele șase televiziuni operate în România de grupul american CME (Pro TV) dețin o treime din publicitatea consumată pe piața autohtonă, în perioada 1 ianuarie – 15 decembrie 2015. Grupul concurent, Intact Media Group, are o cotă de piață de 28,4%.
televiziune buna

În intervalul 1 ianuarie – 15 decembrie 2015, televiziunile grupului CME au livrat clienților publicitari un volum de 649.109 puncte de audiență (Gross Rating Points – GRP’30) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani). Volumul este cu 12,1% mai mare față de cel din aceeași perioadă a anului trecut.

De asemenea, acest volum reprezintă 32% din totalul audienței livrate de piața TV către clienții care au comandat campanii de publicitate în intervalul analizat. Se știe, pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30) companiile cumpără timpi de publicitate la televiziuni.

Din grupul CME România fac parte: Pro TV, Acasă TV, Acasă Gold, Pro Cinema, Sport.ro și MTV România. Cota de piață de 32% deținută de CME (Pro TV), în 2015, este cu 2 puncte procentuale mai mare decât cea din anul precedent. Așadar, CME a livrat mai multă audiență pentru reclamele difuzate pe targetul comercial.

VEZI CINE SUNT CEI MAI MARI CONSUMATORI DE PUBLICITATE TV ÎN 2015!

Intact Media Group, care operează televiziunile Antena 1, Antena 3, Antena Stars, Euforia și ZU TV, a furnizat 576.850 GRP’30 pe targetul comercial, reprezentând 28,4% din totalul audienței publicitare de pe piața TV. Volumul este la nivelul anului precedent (creștere de 1,7%). Cea mai mare creștere a obținut-o ZU TV (84%), în schimb Euforia a suferit o erodare de volumului de audiență cu 21% pe targetul comercial. Față de aceeași perioadă a anului trecut, cota de piață a Intact Media Group în 2015 s-a micșorat cu 1,2 puncte procentuale pe targetul comercial.

Kanal D este al treilea mare jucător de pe piața TV, dar nu se poate ridica de unul singur la vânzările celor două grupuri rivale. A furnizat 207.450 GRP’30 pe targetul comercial, având o cotă de piață de 10,2% (creștere cu un punct procentual față de 2014). Volumul de audiență s-a majorat în 2015 cu 17,7% față de aceeași perioadă a anului 2014.

Cele trei entități concurente – CME, Intact Media Group și Kanal D – dețin 70,5% din totalul publicității TV din România, în perioada 1 ianuarie – 15 decembrie 2015.

Societatea Română de Televiziune (SRTV), reprezentată de TVR 1 și TVR 2, a furnizat un volum de 32.612 GRP’30 pe targetul comercial. Trebuie subliniat faptul că televiziunile publice beneficiază de 8 minute de publicitate pe oră față de 12 minute cât au voie stațiile private, conform legii Audiovizualului. Chiar și așa, volumul de audiență realizat de SRTV a cunoscut în 2015 o scădere importantă cu 22,5% față de 2014. SRTV are o cotă de piață de 1,6% din totalul publicității, la nivelul celor două canale private pentru copii: Disney Channel și Disney Junior.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii