Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cum și-au împărțit grupurile de televiziune bugetele de publicitate pe primul semestru al anului 2016

Grupurile rivale CME România (Pro TV SRL) și Intact Media Group dețin împreună aproape 60% din investițiile în publicitatea TV, în primele șase luni ale acestui an. Grupul de televiziuni ale operatorului de cablu RCS & RDS are o cotă de piață de 4,1%, având tendința de creștere.
 aboneaza-te
televiziune

În primul semestru al acestui an, grupul CME România, format din șase televiziuni, a furnizat un total de 329.716 puncte de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), reprezentând o cotă de 31,3% din totalul audienței livrate de piața TV.

Calculul cotelor de piață s-a realizat pe baza punctelor de audiență furnizate de fiecare televiziune a grupului pe targetul comercial. Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.

Cota de piață a grupului Pro TV este mai mică cu 1,1 puncte procentuale față de cea din semestrul I 2015. Creșterea volumului de audiență a Pro TV (9,8%), principala televiziune a grupului, n-a putut să compenseze scăderile drastice înregistrate de Acasă TV (-54,2%) și MTV România (-61,4%), stație care a fost scoasă din grila cablistului RCS&RDS.

VEZI CONSUMUL DE PUBLICITATE TV AL COMPANIILOR DE TELECOMUNICAȚII – SEMESTRUL I 2016

La rândul său, Intact Media Group, format din cinci televiziuni (vezi infografia), a livrat 281.669 GRP’30 pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), reprezentând o cotă de piață de 26,8%. Cota din acest an a scăzut cu 1,3 puncte procentuale față de cea din semestrul I 2015. În acest grup este demn de remarcat rebrandingul televiziunii pentru femei Happy Channel și scăderea volumul de audiență în cazul Antena 3 (-35,3%).

Cele două grupuri rivale, Pro TV și Intact, dețin în total o cotă de piață de 58,1%. Așadar, cele 11 televiziuni ale celor două grupuri acumulează aproape 60% din piața de publicitatea TV.

Kanal D, televiziunea grupului Dogan din Turcia, activează pe piața românească fără să aibă și alte stații cu care să formeze un grup. Din postura de „solist”, Kanal D reușește „să-și taie” o cotă de 11% din „tortul” publicității.

Interesantă este ascensiunea televiziunilor deținute de operatorul de cablu RCS & RDS, înscrise în sondajele de audiență (una de știri, două de sport și trei muzicale). O ascensiune care irită multă lume de pe piața TV pentru că RCS & RDS joacă un dublu rol: distribuitor TV și furnizor de programe TV.

Cota de piață a acestor televiziuni, care vând timpi de publicitate, s-a ridicat în primul trimestru la 4,1%. Astfel, televiziunile operatorului se finanțează atât din taxele clienților la cablu cât și din bugetele de publicitate. Această situație nu pare să deranjeze nicio autoritate de reglementare a pieței TV. Dublul rol, distribuitor și furnizor, poate crea distorsiuni pe piață spre nemulțumirea celorlalte televiziuni care nu au cabliști în spate și, în același timp, văd cum „tortul” publicității TV este atacat neloial de RCS & RDS.

O prezență discretă pe piața de publicitate TV a ajuns Televiziunea Română care, cu cele două canale, a atins o cotă de piață de 1,2%. Este o cifră proecentuală inferioară celor două canele Disney (2,3%) și grupului Sony Pictures Television (televiziunile AXN).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii