Cautare




, Contributor

DWF

AdNews |
|

Cum și-au adaptat restaurantele lista de servicii în perioada de pandemie?

Pe fondul unei economii în creștere la început de an, industria horeca părea să urmeze un trend ascendent. Apariția coronavirusului a schimbat însă previziunile și a afectat toate ramurile economice, atât în România, cât și în alte țări. Bineînțeles, cele mai afectate au fost afacerile și activitățile care se bazau pe contactul direct cu oamenii. 

Astfel, suspendarea activității cu publicul a reprezentat un moment de încercare pentru restaurante. Unele dintre ele s-au închis ori au recurs la măsuri de micșorare a costurilor, ca reducerea personalului și limitarea serviciilor. Altele și-au adaptat lista de servicii la condițiile economice și sociale neobișnuite pe care pandemia le-a adus.

Livrarea la domiciliu, o soluție salvatoare

Digitalizarea serviciilor de livrare a alimentelor a creat oportunități pentru restaurante, dar le-a oferit și șansa să supraviețuiască în climatul economic neprielnic. Astfel, numărul de restaurante care s-au îndreptat spre platformele de livrare a crescut semnificativ de la o lună la alta. 

Puține restaurante și-au dezvoltat propriul serviciu de livrare, întrucât costurile sunt destul de mari comparativ cu înscrierea pe o platformă de food delivery. În plus, acestea din urmă au o rețea de curieri extinsă și mai eficientă.   

Redeschiderea, o provocare

Redeschiderea localurilor a pus proprietarii de restaurante în fața unor noi probleme. Serviciile au trebuit adaptate conform normelor de prevenție a infecției cu coronavirus. Acest lucru a limitat numărul de mese, dar și numărul de persoane acceptate la o masă. S-au organizat evenimente de cel mult 50 de persoane, cu restricții clare. Patronii au trebuit să investească în echipamente sanitare, precum dezinfectant, viziere, măști și mănuși. Angajații au trebuit instruiți să ia toate măsurile de precauție necesare pentru prevenirea infectării.

Costurile mărite au dus la scumpirea serviciilor, dar proprietarii de restaurante au trebuit să manifeste precauție în mărirea prețurilor, pentru că și bugetul clienților a fost afectat de pandemie. Pe o piață deja slăbită, graba de a recupera pierderile poate duce la alte pierderi.

Importanța ofertelor și reducerilor

Clienții sunt mereu receptivi când au posibilitatea să economisească. În pandemie, atenția acestora s-a îndreptat cu precădere către limitarea cheltuielilor. Ofertele și reducerile au reprezentat soluția de atragere a consumatorilor, mai ales a celor noi. Restaurantele au oferit discounturi, inclusiv pentru comenzi și rezervări online. Au apărut oferte de tipul: 

  • 1+1 gratis 
  • Reducere de preț la o anumită sumă
  • Livrare gratis la o anumită sumă
  • Livrare gratis într-un anumit interval
  • Discount de x% într-un anumit interval
  • Produse bonus la o comandă care depășește o anumită valoare
  • Livrare gratis la o anumită combinație de produse
  • Folosirea unui cod promoțional pentru reduceri
  • Reducere la plata online sau cu cardul

Fidelizarea clienților, esențială și pe timp de pandemie

Când restaurantele sunt deschise, fidelizarea clienților se face în principal prin calitatea mâncării, a serviciilor, a ambianței și prin respectarea igienei. Pandemia a mai introdus un element în această ecuație: respectarea măsurilor anti-Covid. Localurile unde clienții nu s-au simțit protejați de o posibilă infectare au pierdut o parte dintre oaspeți, chiar dacă au oferit servicii și preparate bune.

În cazul livrărilor la domiciliu, principalul factor care atrage clienții să comande și altădată de la un anumit restaurant este prospețimea preparatului și menținerea calității produselor la fiecare livrare. Pandemia a crescut numărul de restaurante care s-au înscris pe platformele de food delivery, așadar clienții au fost mai înclinați să schimbe restaurantul dacă ultima livrare nu a fost la fel de satisfăcătoare ca celelalte.   

Intensificarea promovării

Ofertele și punctele de fidelitate au avut, de asemenea, un rol important, mai ales dacă au fost însoțite de promovare puternică, în special în zona online. Crearea unui brand și menținerea vizibilității fac diferența pe o piață competitivă. Identificarea și țintirea segmentului de piață potrivit sunt de asemenea importante. De exemplu, cei mai mulți oameni care comandă mâncare în București sunt tineri între 25 și 35 de ani. Astfel, orientarea spre acest segment de populație este foarte importantă în promovarea restaurantelor locale.

Dincolo de mutarea activității pe platformele de food delivery, restaurantele au trebuit să își adapteze serviciile situației excepționale create de pandemie. Unii au reușit astfel să supraviețuiască, iar alții chiar au crescut. Rămâne de văzut ce provocări vor mai apărea pe măsură ce pandemia continuă și cum se vor adapta restaurantele la ele.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii