FacebookTwitterLinkedIn

Cu un volum de 65.805 de puncte de audiență la nivel urban, adunate în cursul anului 2012, Unilever s-a plasat pe locul al treilea în topul celor mai mari companii care au investit în publicitatea TV, după Procter&Gamble și Orange. Aproape 48% din volumul total de puncte de audiență (Gross Rating Point – GRP) a fost obținut pe două televiziuni: Pro TV (16.218 GRP) și Antena 1 (15.223 GRP). Pe baza punctelor de audiență clienții publicitari cumpără spații de reclame la televiziuni. (Un GRP reprezintă aproximativ 105.000 de persoane la nivel urban.)

Unilever a derulat campanii de promovare pe toate stațiile celor două grupuri concurente Pro TV S.A. și Intact, atât pe cele de sport (Sport.ro, respectiv GSP TV), cât și pe cele de nișă (Acasă TV, Acasă Gold, respectiv Euforia și Antena 2).  

La mare distanță de consumul pe cele două stații generaliste s-au plasat Kanal D (8.177) și Antena 3 (8.026). De remarcat că Antena 3 a fost singura televiziune de știri aleasă de Unilever pentru a-și derula campaniile. Pe canalele B1 TV, Realitatea TV și România TV, compania nu a consumat nici măcar un GRP.

Unilever a avut un consum redus pe canalul public TVR 1: doar 664 GRP-uri. Dar pe TVR 2 consumul a fost puțin mai mare: 686 GRP. Televiziunile de filme alese în planul de media al Unilever au fost: Diva Universal, Universal Channel, Pro Cinema, AXN și TCM.

Planul de media al unei campanii de TV se realizează în funcție de publicul-target vizat de produsul sau serviciul promovat. Unilever deține în portofoliul său, printre altele, brandurile Delma, Knorr, Lipton (alimente), Rexona, Dove, Axe (îngrijire personală) și Dero, Cif, Omo, Domestos (îngrijirea locuinței).