Cautare




, Contributor

Cariere |
|

Cum se vor modifica veniturile angajaților din sectorul financiar

Circa 78% dintre companii plănuiesc schimbări ale programelor de remunerare ca urmare a condițiilor dificile din piață, arată un studiu realizat de Mercer.

Raportul analizează tendințele din sectorul financiar referitoare la bonusurile oferite (fie anual, amânat sau pe termen lung), remunerarea compusă și la indemnizațiile acordate în funcție de poziția în companie. Sondajul a analizat practicile de remunerare din 55 de companii din sectorul serviciilor financiare la nivel mondial – bănci, asigurări și alte companii care oferă servicii financiare, precum fondurile de investiții.

Cele mai comune modificări avute în vedere sunt consolidarea practicilor ce țin de ajustarea bonusurilor de tip bonus malus și clawback în funcție de performanță (47%), consolidarea legăturii dintre performanță și recompensare (44%) și creșterea gradului de utilizare a criteriilor non-financiare în analiza performanței (31%).

Prin practica de bonus malus valoarea bonusului, odată comunicată angajatului, poate fi modificată în funcție de evenimentele ulterioare comunicării, până în momentul acordării acestuia. Practica de tip clawback permite retragerea integrală sau parțială a bonusului care a fost deja acordat angajatului, de exemplu, pentru cazuri de neglijență gravă sau neconformitate.

Aproape toate organizațiile bancare amână o parte din remunerația variabilă pe care o acordă, în timp ce, în sectorul asigurărilor, jumătate dintre companii procedează astfel. Se observă o diferență între companiile europene versus cele nord-americane, în mare parte datorită reglementărilor mai stricte din UE. Doar 42% dintre companiile din America de Nord au astfel de programe comparativ cu Europa unde procentul ajunge la 86%.

32% dintre companiile din Europa plănuiesc să crească utilizarea practicilor de tip bonus malus în 2015 versus 14% dintre companiile din America de Nord. Totuși, 36% dintre companiile din America de Nord vor crește utilizarea practicilor de tip clawback comparativ cu 32% dintre companiile europene.

Aproape 75% dintre organizații au în acest moment un program de acordare a stimulentelor pe termen lung. Aceste stimulente sunt mai des întâlnite în sectorul asigurărilor (89%) decât în sectorul bancar (62%).

Cele mai multe organizații corelează performanța non-financiară cu oferirea bonusurilor, mai arată studiul citat.

Criteriile de conformitate și de management al riscului sunt cele mai folosite în analiza non-financiară (64%). Majoritatea băncilor corelează aceste criterii cu programele de recompensare (85%). Indicii ce țin de relația cu clienții predomină în bănci (67%), însă sunt prezenți și în cadrul companiilor de asigurare (36%). Printre indicii luați în considerare în analiza performanței non-financiare se numără și contribuția la îndeplinirea obiectivelor strategice și la extinderea businessului, responsabilitatea socială sau managementul oamenilor.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii