Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Afaceri |
|

Cum se pregătesc retailerii de Black Friday 2015

Cei mai mari retaileri și-au prezentat ofertele pentru Black Friday 2015, care începe, oficial, pe 20 noiembrie.
black_friday.jpg

În România, campania de reducere a prețurilor Black Friday a făcut ca luna noiembrie să fie una dintre cele mai așteptate perioade din an, în care sute de magazine scad prețurile produselor, iar numărul cumpărătorilor crește. Cu toate acestea, există speculații conform cărora prețurile produselor din magazinele participante la Black Friday cresc înainte cu cel puțin o săptămână, pentru ca, ulterior, în perioada în care se desfășoară campania, să revină la prețul inițial. În acest sens, Iulian Stanciu, directorul general eMag, retailerul care a înregistrat cele mai mare vânzări de Black Friday 2014, a precizat că, de fapt, prețurile „mărite” sunt cele reale, revenite la cifra inițială, în urma unei perioade în care s-au desfășurat diverse oferte. În ciuda acestor speculații referitoare la creșterea prețurilor, vânzările produselor aflate la reducere de Black Friday cresc semnificativ în această perioadă. Spre exemplu, anul trecut, numărul tranzacțiilor procesate online cu cardul a crescut cu peste 50% față de media anuală.

CE ÎȘI DORESC ȘI DE UNDE VOR SĂ CUMPERE ROMÂNII DE BLACK FRIDAY 2015?

Anul acesta, companii precum eMag, Flanco, Fashion Days sau elefant.ro au anunțat în ultimele zile că reduc prețurile produselor până la 95% de Black Friday, când vânzările totale sunt evaluate la 1 miliard de lei.

Unul dintre magazinele participante la Black Friday 2015 a promis că va dona 3% din vânzări victimelor din clubul Colectiv. Este vorba despre GadgetWorld, care a anunțat că evenimentul din acest an se va desfășura sub denumirea „Sun Friday”. Începând cu acest an retailerul a inițiat o mișcare prin care, anual, o parte din vânzările sale să meargă într-o direcție de ajutorare pentru diferite cauze.

Flanco, aflat la cea de-a cincea ediție, a anunțat că a pregătit reduceri de până la 95% pentru cele peste 400.000 de produse aflate în stoc, în timp ce eMag, parte a grupului care operează şi brandul Flanco, a anunţat că vizează vânzări de 205 milioane de lei, în urma comercializării a 650.000 de produse. Iulian Stanciu a mai precizat că piaţa promoţiilor de Black Friday va depăşi un miliard de lei anul acesta, iar eMag şi Flanco ar urma să deţină circa 30% din total.

Retailerul de mobilă Mobexpert va avea 12 zile de reduceri de Black Friday, în perioada 20 noiembrie – 1 decembrie, reducerile ajungând până la 50% la sute de produse de mobilier şi decoraţiuni. De asemenea, la Mobexpert Outlet reducerile vor fi de până la 70%, pentru decoraţiuni, în timp ce la mobilier se vor majora discounturile deja existente.

Magazinul online elefant.ro dă startul Black Friday pe 20 noiembrie, iar coletele pot fi ridicate timp de trei zile non stop şi gratuit din punctele de livrare din toată ţara.

Firma de turism Mareea oferă reduceri de până la 60% la vacanţele 2016 pe litoral în România, Grecia, Bulgaria, Turcia, Spania, Croaţia şi circuite culturale. Reducerile de preţuri sunt valabile doar pe 20 noiembrie 2015, iar sejururile pot fi achiziţionate online, telefonic şi în agenţii. În ultimii doi ani, vânzările Mareea de Black Friday au echivalat cu 50% din vânzările pe întreaga lună noiembrie.

Anul acesta, retailerul Metro Cash&Carry România a anunțat că organizează Black Friday în două sesiuni: între 19 – 22 noiembrie și 26 – 29 noiembrie.

Utilizatorii aplicaţiilor mobile Fashion Days primesc acces exclusiv la această campanie cu patru ore mai devreme – aceştia vor avea posibilitatea să înceapă cumpărăturile joi, la ora 20.00, înainte de startul oficial de la miezul nopţii. Black Friday va continua pentru trei zile, până pe 22 noiembrie, inclusiv.

Campania demarată de magazinul online FashionUP se numește „FashionUP/Price Down – Ținem prețurile sub toc”, iar reprezentanții estimează că vor fi încasate vânzări de aproximativ 1 milion de euro.

Site-ul evoMAG promite reduceri de până la 83% la peste 40.000 de produse. Cele mai mari reduceri vor fi la telefoane mobile, tablete, laptopuri, televizoare, aparate foto-video, software, imprimante şi multifuncţionale, echipamente de reţelistică şi componente pentru PC.

Campania de reduceri Altex România a început la sfârșitul lunii octombrie și se va încheia pe 30 noiembrie, iar în fiecare zi de vineri sunt prezentate oferte noi.

Media Galaxy a început campania de reduceri pe 30 octombrie și o va încheia pe 30 noiembrie, la nouă zile de la încheierea oficială a evenimentului Black Friday.

Magazinul ZorileStore, axat pe domeniul sports fashion propune reduceri de până la 70% și va da startul Black Friday în noaptea de joi spre vineri.

Noriel, retailerul care comercializează jucării și alte produse pentru copii, a anunțat că va face reduceri de până la 70% pe o perioadă de zece zile.

EuroGsm pregătește discounturi de până la 70%, iar clienții care s-au abonat la newsletter-ul magazinului până la data de 18 noiembrie sunt primii care beneficiază de ele.

Casa Rusu începe campania de reduceri ale prețurilor pe 23 noiembrie, după încheierea perioadei oficiale a evenimentului Black Friday.

Pentru al doilea an consecutiv, importatorul Auto Italia participă la campania Black Friday și propune reduceri de până la 35,8%

Tot în această perioadă, compania PayU estimează o dublare a numărului de comenzi, iar vânzările vor depăși 450 milioane de lei.

Pentru a veni în ajutorul potenţialilor clienţi de Black Friday, Centrul European al Consumatorilor din România (ECC România) recomandă cumpărătorilor să nu se lase entuziasmaţi de preţurile mici şi să verifice informaţiile prezentate pe site-uri sau în magazine înainte de a achiziţiona orice produs.

VEZI CE BUGET ALOCĂ ROMÂNII PENTRU BLACK FRIDAY 2015

Orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse sau servicii identice. Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă (cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus).

Orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat; fie prin menţiunile “preţ nou”, “preţ vechi” lângă sumele corespunzătoare; fie prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat.

Se interzice ca o reducere de preţ pentru un produs şi/sau serviciu să fie prezentată consumatorilor ca o ofertă gratuită a unei părţi din produs şi/sau serviciu.

De asemenea, un produs achiziţionat dintr-un magazin clasic nu poate fi înlocuit sau să se restituie contravaloarea lui decât dacă este defect.

În cazul cumpărăturilor efectuate online, clienţii au la dispoziţie 14 zile calendaristice de la momentul primirii produsului în care pot renunţa la achiziţie, fără a oferi vreun motiv şi fără costuri suplimentare.

VEZI CARE SUNT OFERTELE DE BLACK FRIDAY ALE RETAILERILOR:

eMag

Flanco

Metro Cash&Carry

Noriel

Fashion Days

elefant.ro

ZorileStore

FashionUP

Media Galaxy

Altex România

Casa Rusu

EuroGsm

Auto Italia

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii