Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cum se mai mișcă TVR 2 în sondajele de audiență?

Petre_Barbu.jpg
Cu programul estival pregătit de Televiziunea Română, „Vara pe val”, care va debuta pe 6 iulie, află și telespectatorii că mai există... TVR 2, o televiziune condamnată de mulți ani să funcționeze în anonimat. Emisiunea se vrea o „competiție amicală” între vedetele canalelor TVR 1 și TVR 2.

Ar fi interesant de văzut un sondaj, comandat de televiziunea publică în rândul telespectatorilor săi, pentru a stabili care sunt „figurile” cele mai cunoscute de pe TVR 2. Pe baza sondajului de notorietate, vom putea spune că TVR 2 are „vedete”.  

Dar cum acest sondaj sigur nu se va realiza vreodată (nu sunt bani, este inutil, TVR este în criză finanicară – se vor găsi destule motive!) să admitem că și această televiziune are niște vedete, așa cum îi stă bine oricărui canal uitat de vremuri, ce se vor întrece, iată!, cu vedetele TVR 1, mult mai expuse și înșurubate în mințile oamenilor – Mircea Radu, Iuliana Tudor, Adelin Petrișor. Doar ne-am obișnuit ca pe piața noastră de televiziune să fie unsă drept „vedetă” orice persoană care n-a făcut nimic. Câteva „vedete” în plus de la TVR 2 nici nu mai contează în viața noastră!  

Până la debutul emisiunii „Vara pe val”, să notăm că programele TVR 2 au avut în luna iunie a.c. o audiență medie de 27.000 de telespectatori pe minut, la nivel urban (all day). Cu această cifră, TVR 2 se plasează pe locul 15 în topul audienței, sub ratingul canalelor Antena 2, Disney, Disney Junior și Realitatea TV.

Dar șefii de la TVR se pot lăuda că acest canal este mai „tare” decât AXN (o medie de 26.000), Etno TV (25.000) și Sport.ro (21.000). Asta după ce, aceiași șefi în frunte cu „vedeta” politicii românești Claudiu Săftoiu, care n-a construit nimic la viața lui, au desființat TVR Cultural în septembrie anul trecut, „transferând” niște programe de la acest canal, care „toca” (chipurile!) banii instituției, către bietul TVR 2. O pospăială în toată regula, cum se spune.

În fond, de când emite în „vremurile postrevoluționare”, TVR 2 n-a fost niciodată un jucător important în piața TV. Mereu a fost ținut la picioarele TVR 1 și mulți și-au făcut interesele (mai mici sau mai mari) cu acest post TV.

Fiecare președinte-director general, de la Valetin Nicolau la Tudor Giurgiu și de la Alexandru Sassu la Alexandru Lăzescu, n-a știut cum să „crească” acest canal, de parcă ar fi fost un copil nedorit. Ce-a construit Nicolau a dărâmat Giurgiu la TVR 2. Ce-a moșmondit Giurgiu a dat cu piciorul Sassu… Și tot așa, o tradiție românească (să facem apoi să demolăm) ce nu mai deranjează pe nimeni.

În fond, niciodată TVR 2 n-a fost poziționat clar pe piața TV și nu s-a bucurat de vreo politică de programe coerentă, care să-i asigure cel puțin o nișă pe care să fie stăpân. O televiune fără identitate, loc în care prestează „vedetele” și realizatorii care n-au loc pe pe TVR 1. 

Lăsat de izbeliște, TVR 2 plutește în sondaje după cum bate… vântul (ratingul) sezonului. În ianuarie 2013, a înregistrat o audiență medie de 41.000 de telespectatori pe minut (urban, all day), fiind pe locul 13 în topul audienței. Pe măsură ce vremea s-a încălzit, ca mai toate stațiile, TVR 2 a pierdut audiență, ajungând în luna mai la cel mai scăzut rating al acestui an: o medie de 26.000 de orășeni pe minut.

Dar audiența sa din iunie 2013 (o medie 27.000 de telespectatori) este cea mai mică dintre lunile corespunzătoare, din ultimii șase ani. Câteva cifre: în iunie 2012, TVR 2 avea 29.000, în iunie 2011, 33.000, iar în iunie 2008 erau înregistrați 37.000 de telespectatori pe minut.

TVR 2 este mai degrabă o debara a televiziunii publice, una în care se țin geamantanele prăfuite care se scot o dată pe an pentru ca „vedetele” să plece în vacanță, să se bălăcească în valuri.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii