Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Opinii |
|

Cum să negociezi cu o multinațională (scenetă)

„Pentru îmbunătățirea calității serviciilor oferite această convorbire ar putea fi înregistrată după semnalul sonor. Continuarea convorbirii este un accept din partea ta.”
Petre_Barbu.jpg

Alo? Bună ziua! V-am sunat să-mi dați și mie ceva de Moș Crăciun. Sunt clientul firmei dumneavoastră de 25 de ani, de când ați venit în România. N-am întârziat niciodată cu plata și nu v-am creat probleme, ca alții…

Doresc să-mi dați un cadou de Moș Crăciun, adică, un discount, chiar și de 5% ar fi bun, numai discount să fie… Ce spuneți? Am discountul maxim posibil? Păi, asta s-a întâmplat acum doi ani, când am reînnoit contractul. În doi ani a crescut inflația și leul s-a devalorizat. Eu sunt client de 25 de ani și n-am întârziat niciodată cu plățile. Niciodată! Merit și eu ceva…

Atunci, dacă nu se poate un discount, dați-mi un premiu la tombolă, la promoție, o tabletă mică, un Megabyte sau mai mulți Mega, un căruț de cumpărături, un stick, o agendă cartonată sau măcar o sacoșă rezistentă, cu logo-ul firmei, ceva!

Eu sunt client de 25 de ani și vă asigur că nu sunt clientul misterios. Auziți? Nu sunt clientul misterios! Știu, știu că pentru dumneavoastră, care lucrați la vânzări, asta e spaima cea mai mare: clientul misterios! Să vă sune unul pus de șefi, deghizat în client, și să verifice cum vă purtați cu clienții, cum le vorbiți, cum îi serviți și după aceea să vă evalueze într-un raport și să vă taie din leafă. Mare pacoste cu această chestie inventată de manageri, de parcă ei se poartă frumos cu clienții. Ce, managerii nu sunt și ei oameni care au sentimente și slăbiciuni? Poate într-o zi s-au trezit cu fața la cearșaf. Poate îi doare burta. De ce nu se face pentru ei niște manageri misterioși care să le verifice incognito activitatea, cum zâmbesc, cum pronunță cuvintele, tonul exprimării, și să facă rapoarte și să le dea mai departe, la… patroni?

Uite că la patroni există patronul misterios, pentru că sunt destui patroni în România care n-au ieșit în public, care se feresc de presă și de care nu se știe nimic. Sunt patroni de off-shore în țările calde. Pe patronii ăștia misterioși cine-i verifică? Serviciile secrete? Partidele? Mafia? Sau se verifică între ei? Dar nu v-am sunat să fac politică.

Revin și vă zic: eu sunt clientul dumneavoastră de 25 de ani și v-am sunat să-mi dați ceva de Moș Crăciun! Să mă simt bine. Nu, nu m-a pus nimeni să vă sun. Nici soacră-mea nu m-a pus, așa cum am văzut în reclama aia de la televizor pentru nu știu care supliment alimentar, în care soacra îl trimite pe ginere la farmacie ca să-i cumpere produsul dorit. Și el se duce, fraierul! Păi, asta-i soacră, să știe conținutul de colagen, de parcă ar fi medic specialist? Nu e veridică soacra. Nu, nu m-a pus soacră-mea să vă rog de-un cadou, pentru că soacră-mea e surdo-mută.

Deci, îmi dați ceva de Moș Crăciun? Hai, că nu v-am reclamat niciodată la Protecția Consumatorului și nici la Consiliul Concurenței! Sunt băiat bun. Și nici la presă nu v-am reclamat pentru că știu că e degeaba, puteți ușor să ajungeți la o înțelegere cu presarii, le dați niște reclamă și aranjați orice problemă…

Hai, dom’le, că guvernul a abrogat Ordonanța 114 și v-a scutit de suprataxarea cu care v-a subjugat celălalt guvern… Nu intru în politică acum, la telefon. Eu vreau ceva de Moș Crăciun. Acum, pentru că ordonanța este abrogată, ar trebui să reveniți la tarifele de dinainte, mai mici. Nu puteți? De ce? De bucurie pentru această victorie, ar trebui să sărbătoriți și să dați de băut la toți clienții. Dar eu nu beau alcool. La clienții care beau să le dați o bere, iar la clienții care nu beau, ca mine, să le dați un cadou: o tabletă mică, un Megabyte

De ce nu v-ați pregătit cu această inițiativă? Nu aveți buget de protocol? Nu aveți oameni de PR ? Șefii și managerii dumneavoastră nu v-au instruit că clientul se află în centrul activității companiei? Ăsta e țelul suprem: satisfacerea clientului! Adică, pe fiecare să-l satisfaceți în mod individual. Nu profitul, nu vânzările, nu creșterea acțiunilor la bursă, nu îngroparea concurenței, nu!

Clientul, dom’le, luat individual și nu la grămadă, trebuie să se afle în centrul activității. Clienții erau luați la grămadă pe vremea comuniștilor. Bine că l-au împușcat pe Ceaușescu, individual, cu nevastă-sa! Dar nu vreau să intru în politică. Acum, în democrația liberală, individul contează. El este un fel de Zeus la care se roagă multinaționalele. Iar eu sunt un individ, client vechi de 25 de ani, și vreau și eu ceva de Moș Crăciun…

Ca să obțin trebuie fac ceva? Să vorbesc cu șefii? Să vorbesc mai sus? Cât de sus? Cu președintele? Care președinte?… Păi, știți cine sunt eu? Eu sunt Moș Crăciun și v-am sunat să-mi dați un cadou… Alo? Alo?… Uite că a închis! A închis! Nu m-a crezut. Îl reclam!

Pentru îmbunătățirea calității serviciilor oferite această convorbire…

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii