FacebookTwitterLinkedIn

Pandemia de Coronavirus ridică tot felul de noi provocări pentru organizații. Majoritatea liderilor se confruntă cu prea multe necunoscute, pe care nu au timp să le analizeze, fiindcă trebuie să ia decizii la foc automat. Și nici nu au neapărat cunoștințe, expertiză și experiență în toate domeniile pentru a se descurca în acest context nemaiîntâlnit.

Așadar, pentru a înfrunta complexitatea crizei actuale, jurnaliștii de la Forbes spun că liderii trebuie să-și adune în jurul organizației pe care o dețin, o echipă de oameni cu competențe în domenii cât mai diverse. Iată trei modalități prin care poți realiza acest lucru lucru.

1.Roagă-ți cei mai importanți angajați să te învețe lucruri pe care tu nu le știi

Angajații știu mai bine decât conducerea ceea ce se întâmplă în primele linii ale business-ului. Ei țin legătură cu clienții existenți, dar și cu cei potențiali, lucrează pe diverse piețe, citesc noutățile locale, se ocupă de parteneri și vorbesc în permanență între ei. Unii dintre ei își amintesc crize similare, știu ce s-a făcut, ce a funcționat și ce a eșuat. Unii dintre ei au lucrat în alte industrii. Unii au fost, anterior, în poziția de clienți sau concurenți. Unii sunt Millennials, iar alții aproape de pensionare. Au date, informații și cunoștințe necesare pentru a lua decizii inteligente. Invită-i să lucreze împreună cu echipa ta de conducere.

2. Strânge-ți angajații laolaltă și lucrați la un plan de acțiune

După ce te-ai familiarizat cu informațiile pe care le dețin angajații tăi, trebuie să-i mobilizezi și să-i motivezi să facă ceea ce este nevoie. Acest lucru este deosebit de important, dar dificil de pus în practică acum, deoarece criza provocată de Coronavirus perturbă modelele de lucru cotidiene. Convinge-i să lucreze împreună cu tine pentru a vă ocupa de situațiile care presupun atât provocări mari, cât și oportunități.

3. Ai grijă să rămână concentrați și să aibă energia necesară pentru a rezolva sarcinile în mod corect

Circumstanțele sunt complicate acum. Oamenii sunt distrași de alte probleme, își fac griji pentru siguranța locului de muncă, pentru părinți și pentru întreaga familie și, pe deasupra, se simt deconectați și izolați. Probabil că nu pot lucra la același nivel de performanță, ca în urmă cu câteva zile sau săptămâni. Ei au nevoie de o claritate cu privire la ce trebuie să rezolve și care sunt noile așteptările în ceea ce privește calendarul și termenele de livrare.

Poți îndeplini toate aceste trei obiective, implicând oameni variați în procesul decizional. Nu neapărat în următoarele zile, pentru că lucrurile sunt încă haotice și e nevoie de comandă și control. Dar te poți gândi la ele imediat ce situația se va transforma într-o normalitate nouă, dar constantă (pentru o anumită perioadă).