Cautare




, Contributor

SEO & Content Marketing Agency

Tech |
|

Cum să îți transformi businessul într-o afacere de succes

A învăța cum să îți dezvolți afacerea nu este numai un obiectiv care să îți satisfacă ambiția personală, ci, în multe cazuri, este o necesitate pentru supraviețuirea businessului și pentru bunăstarea economică.
shutterstock_587458544

A pune bazele unei noi afaceri presupune, în cele mai multe situații, înfruntarea unor provocări, care țin atât de partea tehnică a businessului, cât și de cea umană. Angajarea celor mai dedicați și pricepuți oameni, care să ajute la consolidarea proiectului în care investești, alegerea celui mai bun spațiu de lucru și amenajarea acestuia, discuțiile cu potențialii clienți, promovarea afacerii – toate acestea sunt puncte de bifat atunci când pui bazele unui nou business.

Se spune că dezvoltarea unei afaceri de succes este un maraton, nu un sprint, astfel că lucrurile trebuie făcute pas cu pas pentru a obține cele mai bune rezultate. Odată ce angajații sunt pregătiți să se implice cu toate forțele în reușita proiectului, primii clienți sunt dornici să investească în afacere, iar spațiul de lucru – cu birouri, săli de ședință, ferestre mari, imprimante si multifunctionale, laptopuri si telefoane – este amenajat în concordanță cu nevoile salariaților, poți avea în vedere următorii pași pe care să îi faci, astfel încât businessul tău să devină din ce în ce mai profitabil. 

Acordă o atenție deosebită relației cu clienții

Potrivit unui studiu realizat de compania de servicii financiare American Express, 78% dintre consumatori au anulat realizarea unei achiziții din cauza serviciului deficitar de relații cu clienții. Alte studii au demonstrat că e nevoie ca cei care au avut parte de o experiență negativă să aibă parte de multe altele pozitive pentru a compensa situația inițială.

Drept urmare, un serviciu de relații cu clienții foarte bine pus la punct ar trebui să reprezinte o prioritate pentru a obține cele mai bune rezultate în afaceri.

Investeşte în marketingul „din gură în gură“

Indiferent dacă îţi conduci afacerea într-o comunitate mică sau într-un mare centru urban, marketingul „din gură în gură“ este extrem de important pentru businessul tău. Majoritatea clienților își exprimă satisfacția (sau insatisfacția), în urma utilizării unui produs sau serviciu, în discuțiile cu ceilalți. Experiența proprie este principalul factor care generează marketingul „din gură în gură“, indiferent dacă acesta este pozitiv sau negativ ori dacă are loc față-n față sau în mediul online. Mulți clienți caută pe internet review-uri înainte de a se decide să investească într-un produs sau într-un serviciu, de aceea construirea unei reputații bunei este esențială pentru succesul unui business.

Cum ai parte de recenzii pozitive? Oferind produse de calitate, servicii profesionale, monitorizând în permanență reputația serviciilor tale (atât online, cât și offline), dar și prin sprijinul acordat comunității (prin sponsorizarea sau susținerea anumitor organizații locale sau asociații de caritate).

Păstrează și motivează angajații potriviți și actualizează planul de afaceri

Atragerea și păstrarea angajaților potriviți este unul dintre cele mai importante lucruri pe care să le faci pentru afacerea ta. Cele mai de succes businessuri se bazează pe angajarea de personal de calitate, dar și pe menținerea oamenilor în echipă o perioadă îndelungată. Dacă ai reușit să formezi, încă de la început, o comunitate care muncește cu pasiune și implicare, este esențial să-ți păstrezi angajații motivați cât mai mult timp.

Totodată, un alt aspect de care să ții cont pentru a obține mai mult profit din businessul pe care îl conduci este planul de afaceri. Cele mai de succes proiecte și-l actualizează anual, pentru a examina realizările (sau lipsa acestora) și pentru a decide noi obiective și direcții.

Deși creșterea profitului nu se va vedea imediat, este important să continui să investești și să-ți actualizezi metodele prin care atragi și menții clienții. Progresul se vede în timp, astfel că va dura o perioadă până când businessul tău va trece de la un proiect la început de drum la o afacere de succes.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii