Cautare




, Contributor

Social Media Coordinator

Lideri |
|

Cum să fii un tânăr lider de succes

shutterstock_128885606.jpg
Majoritatea angajaților noi și tineri nu sunt în mod normal percepuți ca lideri la locul de muncă. Nu doar că ocupă un loc inferior în ierarhia biroului și le lipsesc experiența și aptitudinile, dar majoritatea sunt și prea timizi și nesiguri pentru a-și asuma rolul unui lider. Dar, potrivit forbes.com, cu atitudinea potrivită, cu spirit de observație și dorința de a învăța, orice tânăr profesionist poate reuși timpuriu.

 

Primul obstacol peste care trebuie sa treci este să-ţi faci colegii să te vadă mai mult decât un absolvent de facultate imatur. Demonstrează, în schimb, că eşti capabil să fii lider fără să deranjezi pe nimeni. Odată ce ai făcut asta, sunt mult mai multe lucruri pe care le poţi  face pentru a deveni un lider de succes în fazele incipiente ale carierei tale.

Experţii în carieră şi autorii Al Coleman, Jr., Alexandra Levit, Ryan Kohnen, şi  Dr. Katharine Brooks analizează metodele prin care noii angajaţi pot deveni lideri.
Iată 10 pași pe care îi poți face pentru a deveni un tânăr lider de succes la locul de muncă:

1. Pregătește-te înainte să pătrunzi pe piața muncii
Fă voluntariat în organizații sociale sau nonprofit sau în cluburi în care îți poți dezvolta sau șlefui abilitățile de lider, spune Coleman. “ Începi cu grupuri precum o asociație din vecinătate sau un grup de alumni. Aceste grupuri sunt pline de oportunități de conducere în cadrul consiliului, subcomitetelor, proiectelor speciale și evenimentelor.”
Fă asta când ești încă la facultate sau înainte să intri pe piața muncii. “Dacă studenții și-au cultivat abilitățile de lider când erau încă la facultate sau dacă au lucrat în domeniu înainte prin internshipuri sau alte experiențe, ei au mai multă încredere în general în abilitatea lor de a se descurca în diverse situații.” adaugă Brooks.

2. Fă-ți temele
Chiar dacă vei învăța majoritatea lucrurilor de care vei avea nevoie pentru a fi un bun lider prin experiența practică și prin observare, nu poți greși citind cărți sau făcând cursuri de dezvoltare personală despre leadershipul organizațional, spune Coleman. “Există numeroase resurse gratuite sau cu un cost redus care te vor ajuta să obții mijloacele și aptitudinile necesare pentru a începe să practici leadershipul concret la locul de muncă. ”

3. Fă-ți timp pentru a evalua cultura organizației
Ascultă și observă cum sunt tratați noii angajați și află care le sunt așteptările, spune Brooks. “Dacă nu ești sigur, află. Nu este nepotrivit să îți întrebi noul supervizor care îi sunt așteptările de la munca ta.” Observă stilul supervizorului. Este mai casual sau formal? Vrea detalii sau rapoarte zilnice? E interesată de feedbackul periodic? Învață și adaptează-te, adaugă Brooks. Kohnen este de acord. “Absoarbe informațiile!” spune el “Află despre colegii tăi de echipă, află despre responsabilitățile  lor, despre rolurile lor, obiectivele profesionale și filozofiile de business. Fii un burete.”

4. Rămâi dornic să înveţi
Fii mereu curios și gata să absorbi informații noi. “Încearcă să nu judeci situațiile prea repede sau să faci presupuneri grabite, care poate nu sunt corecte,” spune Brooke. “E ok să fii puțin copleșit la început. Fă tot ce poți și cere ajutorul când ai nevoie de el.”

5. Identifică ariile în care poți aduce o nouă perspectivă sau poți ajuta
Un nou angajat tânăr poate ști mai multe despre social media decât angajații mai în vârstă, spune Brooks. “Dacă este așa, acesta ar fi domeniul în care să oferi sugestii sau idei.”
Levit susține că ar trebui să te porți ca un agent al schimbării, “urmărind să repari ceea ce e stricat cu perspectiva ta unică și cu aptitudinile tale.”

Între timp, Kohnen sugerează să ieşi din tipare  “Uită-te la ariile cu probleme din echipa sau compania ta. Uneori, organizaţiile sau echipele au tehnici pentru care oamenii nu au încercat de ceva timp să găsească o abordare mai eficientă. De obicei este ceva despre care oamenii se plâng. Aceasta este o oportunitate ca tu să găsești o soluție nouă sau o idee despre cum să faci lucrurile altfel. ”

6. Oferă-ţi ajutorul
Dacă începi cu o atitudine de tipul “Sunt aici să te ajut”, acest lucru te poate ajuta să obţii mai repede şi mai uşor un rol de lider. “Caută metode de a ajuta chiar dacă nu eşti rugat să faci asta,” sugerează Brooks.
Oferă-te voluntar în proiecte din afara domeniului tău sau în comitete. Acest lucru îţi va permite să obţii aptitudini de leadership şi de management înainte să conduci în mod oficial o echipă sau un grup, adaugă Levit.
“Sunt nenumărate oportunităţi în timpul şedinţelor, când e nevoie de cineva care să coordoneze un proiect sau o secţiune specifică dintr-un proiect,” spune Coleman. “Oferă-te să te ocupi tu de asta. Dacă este un proiect prea amplu sau dintr-un domeniu în care nu ai experienţă, te poţi oferi să îl faci împreună cu un lider experimentat, pentru a  obţine aptitudinile şi cunoştinţele necesare pentru a coordona singur un proiect data viitoare.”

7. Fă-ţi treaba şi respectă regulile
Unii tineri specialişti sunt atât de cufundaţi în orice altceva încât nu mai execută sarcinile de bază. “Dacă ţi se dă un termen limită, respectă-l,” spune Brooks. “Încearcă să predai proiectul mai devreme dacă este posibil. Nu cere o prelungire. Găseşte o metodă de a-l termina. Este de asemenea important să ţii minte că primele sarcini probabil nu vor fi prea glamorous – dar e imperativ să faci o treabă bună. Dacă nu faci bine sarcinile de bază, nimeni nu va avea încredere să îţi încredinţeze sarcini mai complexe.”
De asemenea, fii atent la regulile şi la politicile biroului, atât la cele scrise, cât şi la cele nescrise. Mergi la birou devreme şi stai până târziu. Nu fii ultimul care vine şi primul care pleacă, adaugă Brooks.

8. Comunică şi creează conexiuni
“Fă-ţi timp să te întâlneşti cu colegii şi să îi cunoşti ca oameni, nu doar în calitate de colegi de serviciu. Acest lucru va dura ceva timp, aşa că nu te grăbi.” afirmă Brooks.
Ar trebui şi să comunici activ şi să îţi faci cunoscute rezultatele pentru a-ţi promova reuşitele, adaugă Levit.

9. Acordă credit atunci când e cazul
“Cere sfaturi atunci când ai nevoie, dar încearcă să-ţi termini proiectele cât de independent posibil,” spune Brooks. “Dacă termini un proiect şi eşti lăudat pentru el, dar te-a ajutat cineva să-l faci, menţionează acest lucru.”

10. Stabileşte relaţii cu superiorii şi găseşte un mentor
Vei dori să creezi relaţii mutual benefice cu managerii generali, mentorii şi colegii şi să îţi însuşeşti comportamentul lor de succes şi abordările lor, spune Levit.
“Găseşte un mentor care este văzut ca un lider în organizaţie şi cere oportunităţi de a sta cu acea persoană sau de a lucra împreună la un proiect pentru a vedea cum conduce cu succes proiectele sau grupurile,” spune Coleman.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii