Cautare




, Contributor

SEO & Content Marketing Agency

SmallBusiness |
|

Cum să fii productiv la locul de muncă – ce să faci ca să fii un angajat valoros

Imaginează-ți cum este ca la sfârșitul unei zile obositoare la birou să ai satisfacția că ai terminat toate task-urile care ți-au fost atribuite și că munca ta este de calitate. Poți să fii starul unui astfel de film bun, unul al productivității, sau poți avea o versiune în care, la finalul zilei, ești obosit și îngropat în proiecte neterminate. Depinde ce alegi.
Cum-sa-fii-productiv-la-locul-de-munca_1324694720

Este adevărat că nu ești un robot și că poți avea unele zile proaste, dar ca să te afli cât mai rar în situația de a fi neproductiv, iată care sunt câteva metode prin care să fii mereu eficient la locul de muncă și un angajat valoros:

Găsește un echilibru între viața privată și serviciu

Ca să poți face față provocărilor de la serviciu în mod constant, nu în salturi, este foarte important să ai stabilitate în viața ta. În acest sens, a găsi un echilibru între ce faci cu timpul tău liber și proiectele pe care trebuie să le realizezi la serviciu este o condiție esențială pentru a fi productiv. Motivul este foarte simplu: ai nevoie ca în fiecare zi să ai suficient de multă energie pentru a putea fi eficient, energie pe care o recapeți atunci când ajungi acasă.

Prin urmare, este bine să lași problemele de la serviciu la birou, iar în timpul tău liber să te  ocupi de tine și de familia ta. De pildă, fă-ți un obicei ca din când în când să organizezi ieșiri în afara orașului, cum ar fi o partidă de pescuit departe de agitația urbană. Dacă este și o pasiune pentru tine, atunci cu atât mai mult merită să faci acest lucru. Echipează-te cu cele mai bune articole de pescuit, planifică totul din timp, ca să te asiguri că nu vei avea surprize neplăcute, de la resursele financiare alocate, până la planul B pentru situația în care vremea este nefavorabilă, și relaxează-te împreună cu cei dragi. 

Investește constant în pregătirea ta profesională

Productivitatea muncii înseamnă în primul rând eficiență. Trăim într-o lume competitivă, în care lucrurile se schimbă foarte repede, iar tu trebuie să te adaptezi pentru a fi tot timpul un angajat valoros. Și nu te gândi doar la actualul loc de muncă, ci și la un alt job care poate ți-ar aduce o mai bună stabilitate financiară, asta în cazul în care vei vrea cândva alt loc de muncă. Așadar, este bine pentru tine să fii mereu suficient de bine pregătit din punct de vedere profesional ca să faci față oricărei provocări. 

Cursurile de pregătire profesională sunt una dintre cele mai eficiente metode prin care poți să fii la curent cu tot ce este nou în domeniul în care activezi și să-ți îmbunătățești abilitățile care te recomandă pentru proiecte inovatoare. Aceste atuuri îți pot aduce promovarea în cadrul companiei. Mai mult decât atât, dacă investești constant în pregătirea ta profesională, ai toate șansele ca, la un moment dat, să fii capabil să te reprofilezi și să încerci să faci ceva cu totul nou decât până acum.

Prioritizează sarcinile pe care le primești

Atunci când primești foarte multe task-uri și ai impresia că nu poți fi suficient de productiv ca să le rezolvi pe toate în timpul programului, este bine să te gândești la următorul lucru: orice listă cu „lucruri de făcut” are unele puncte urgente și altele care pot fi amânate pentru a doua zi sau chiar pentru câteva zile. 

Pentru a fi cât mai eficient, acordă-ți câteva minute la începutul zilei de muncă și prioritizează sarcinile pe care le primești. Nu uita că un alt criteriu important de care trebuie să ții cont este dificultatea task-urilor. Gândește-te la acest aspect pentru a face o estimare realistă a timpului pe care îl vei aloca fiecărui punct, astfel încât să termini tot ce ți s-a dat de făcut. Dacă observi că, din motive obiective, nu poți îndeplini toate obiectivele care ți-au fost încredințate, nu sta până în ultimul moment. Discută direct cu șeful și colegii de echipă pentru găsirea unor soluții adecvate în situația dată. Reține că atât timp cât ai argumente solide, o astfel de întrunire nu este un semn de slăbiciune din partea ta, ba dimpotrivă.

Minimizează întreruperile 

Potrivit Asociatiei Americane de Psihologie (APA), pentru a îmbunătăți productivitatea muncii este esențial să reduci la minimum întreruperile și să eviți factorii care te pot perturba, cum ar fi notificările de email sau rețelele de socializare. Pe cât posibil, încearcă să mergi într-o încăpere în care să fii singur atunci când ai de rezolvat un proiect complicat și urgent. 

Atenție, însă! Studiile au demonstrat că după 30 de minute, concentrarea scade. Prin urmare, fă pauze scurte o dată la jumătate de oră, dar dacă ești în timpul unui proces creativ și simți că ai inspirație, nu te întrerupe decât după ce ai terminat o etapă din ceea ce ai de făcut. 

Productivitatea muncii tale nu constă doar în a fi foarte organizat și bine pregătit profesional, ci și în găsirea unui echilibru între viața privată și serviciu, pentru că ai nevoie de energie ca să fii eficient în fiecare zi. De asemenea, este foarte important să prioritizezi sarcinile care ți s-au dat și să eviți, pe cât posibil, factorii care ți-ar putea distrage atenția. 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii