Cautare




, Contributor

SEO & Content Marketing Agency

Leadership |
|

Cum să fii mai productiv la locul de muncă folosind tehnica „Hemingway“

Ernest Hemingway, unul dintre cei mai apreciați scriitori ai tuturor timpurilor, a inventat o tehnică de lucru care poate duce la creșterea productivității și eliminarea procrastinării din viețile oamenilor.
Productivitatea la locul de munca

Înainte să ajungi în situația de a te gândi dacă să completezi sau nu o cerere demisie, pentru că simți că nu mai poți face față programului prea încărcat de la locul de muncă și rămâi mereu în urmă cu sarcinile care îți sunt alocate, încearcă metoda productivității inventată de Hemingway, cea a „întreruperii utile“.

În 1935, într-un interviu acordat revistei Esquire, când a fost întrebat de un tânăr scriitor „cât de mult ar trebui să scrie într-o zi“, Hemingway a răspuns: „Cea mai bună modalitate este să te oprești când faci bine și când știi ce se va întâmpla în continuare. Dacă faci asta în fiecare zi când scrii un roman, nu te vei bloca niciodată.“ Hemingway a spus că acesta este cel mai valoros sfat pe care îl poate da unui tânăr aflat la început de drum.

Cu toate acestea, sfatul scriitorului american a fost ignorat. Asta până în 2017, când cercetătorul Yoshinori Oyama, de la Universitatea Chiba din Japonia, a auzit despre strategia lui Hemingway și s-a întrebat dacă ar funcționa și cu oameni din alte profesii. După un an, a făcut echipă cu Emmanuel Manalo de la Universitatea Kyoto și împreună au început să cerceteze problema.

Premisa de la care au pornit studiul a fost aceea că neterminarea unei sarcini poate fi benefică. Cercetarea a avut două părți. Pentru început, Oyama a cerut unui număr de 260 de studenți să ducă la bun sfârșit o sarcină laborioasă, care presupunea copierea de mână a unor texte din ziare. Înainte de a începe, au fost întrebați cât de motivați se simt. Odată ce primii studenți au terminat, Oyama le-a cerut celorlalți să se oprească. Apoi, studenții au fost rugați să numere câte caractere le-au rămas de copiat și cât de motivați se simt să termine sarcina. Cei care aveau mai puțin text au fost mai determinați să ducă la bun sfârșit munca lor.

Explicația cercetătorilor este aceea că  atunci oamenii sunt optimiști și cred în ei înșiși, ei sunt de părere că pot face ceva anume. Când sunt aproape de a duce la bun sfârșit o sarcină pe care nu au reușit să o facă anterior, gradul de optimism crește.

În vreme ce o parte a cercetării părea să susțină teoria lui Hemingway, cei doi oameni de știință s-au gândit că a copia un text nu se numără printre sarcinile pe care cei mai mulți oameni le fac în mod regulat, astfel că au decis să verifice dacă rezultatele vor fi aceleași dacă aplică scenarii de zi cu zi.

Astfel, au împărțit o clasă de 131 de studenți în două grupuri și le-au cerut să scrie despre ce-și amintesc de la grădiniță până la liceu – să-și rememoreze viața de la vârsta de 4 ani până la 18 ani. Studenții din primul grup au primit ajutor în structurarea răspunsurilor. Lor li s-a spus să-și împartă amintirile în două etape: grădiniță și școală primară, gimnaziu și liceu. Studenții din cel de-al doilea grup nu au primit niciun ajutor. Toți au fost, însă, întrebați cât de motivați se simt.

Și de data aceasta, odată ce primii studenți au terminat, toți ceilalți au fost rugați să se oprească și să spună cât de motivați sunt să continue. La fel ca în primul caz, studenții care mai aveau puțin pentru a duce la bun sfârșit sarcina au fost cei mai hotărâți să continue. Dar, de data aceasta, a mai apărut un efect: cei care au primit ajutor în structurarea răspunsurilor și care știau cam de cât timp mai au nevoie pentru a termina au fost mai interesați să continue ce au început.

Oyama și Manalo consideră că efectul Hemingway ar putea fi benefic în atingerea oricărui obiectiv și susțin că el ar putea fi aplicat în educație și la locul de muncă.

Deși Hemingway a sugerat că „întreruperile utile“ ar trebui să fie autoimpuse, cercetătorii nu văd niciun motiv pentru care acestea nu ar putea fi eficiente dacă sunt aplicate de alții, cum ar fi superiorii de la locul de muncă.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii