Cautare




, Contributor

SEO & Content Marketing Agency

SmallBusiness |
|

Cum să conduci eficient o echipă mică

Dacă ai o companie mică sau dacă ești managerul unei echipe formată din maximum cinci oameni, te poți lovi de anumite situații care pun în dificultate misiunea de a conduce și de a motiva echipa. Atenția pe care o acorzi fiecărui angajat și calitățile de lider te vor ajuta să termini toate proiectele cu brio, alături de o echipă devotată. Iată cum:
sedinta colegi_681206938 (2)

Motivează-ți angajații

Păstrarea angajaților pentru cât mai mult timp și formarea lor continuă trebuie să fie pe lista priorităților. Într-un colectiv mai mic nu va mai exista echilibru atunci când fie și unul dintre membrii echipei este nemulțumit și lucrează fără tragere de inimă. Oamenii pot fi motivați prin bonusuri de performanță, posibilitatea de a lucra de acasă sau prin feedback constant și constructiv. Chiar dacă ai mai puțini angajați în companie, asigură-le tichete de masă prin card sodexo gusto pass, la fel ca orice firmă mai mare care oferă astfel de beneficii. Încurajarea constantă a muncii depuse îi va face pe angajați să se simtă apreciați și vor investi tot mai mult efort în munca lor, așa că evită să dai feedback doar în momentele în care lucrurile nu merg cum ar trebui. 

Angajează cu atenție

Într-o companie sau echipă mică este nevoie de cele mai bune minți în domeniu pentru a finaliza toate proiectele la timp și pentru a aduce rezultate bune la finalul zilei. Pentru a te asigura că angajații tăi fac o treabă de top, este necesar să faci procesul de recrutare pentru fiecare poziție cât mai strict. Candidații ideali sunt cei care se încadrează cât mai precis în cerințele postului și cei care se pot integra cu ușurință într-un colectiv mai mic. O persoană cu experiență considerabilă te va ajuta să gestionezi echipa mai ușor și să te bazezi pe abilitățile ei de a se descurca independent.

Comunicare și training

Chiar dacă numărul angajaților este mai mic, ei trebuie încurajați de programe de training și de comunicare din partea liderilor. Integrarea într-un colectiv mic poate fi mai complicată pentru anumite persoane, iar o bună comunicare între superiori și angajați va face orice tranziție mai ușoară. De asemenea, o cultură în care cei din poziții mai înalte nu se izolează de restul angajaților în birouri și în întâlniri de afaceri este cea a viitorului.

Setează obiective și responsabilități clare

Obiectivele și responsabilitățile trebuie împărțite fiecărui angajat la fiecare proiect, pentru ca toată lumea  să poată elabora un plan pentru a-și îndeplini sarcinile. Angajații trebuie anunțați ori de câte ori apare o modificare sau când ai nevoie de o schimbare de strategie. Comunicarea obiectivelor companiei îl va ajuta pe angajat să își urmărească activitatea și să lucreze în plus la punctele mai slabe pe care le observă. Responsabilitățile trebuie delegate în funcție de pregătirea și domeniul de lucru al fiecărui angajat, fără a lăsa loc de interpretare și de a-l pune pe acesta într-o poziție în care nu mai înțelege exact care îi sunt atribuțiile. Într-un colectiv mic, timpul nu este de partea ta, iar orice întârziere a muncii va avea efecte negative. 

Dacă ții cont de câteva aspecte importante pentru a conduce cât mai bine o echipă mică sau o firmă cu puțini oameni, vei reuși să stabilești un echilibru în gestionarea muncii fiecărui angajat, fără a ignora modalitățile de motivare a personalului.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii