2. Freemium
Un joc care se poate descărca gratuit atrage mulți mai mulți jucători, explică Thomas. Din cele mai populare 18 jocuri din sistemul iOS, 17 sunt gratis, ceea ce-i întărește afirmația. În plus, jucătorii Candy Crush pot finaliza jocul fără să plătească nimic. Deși metodele de monetizare includ posibilitatea oferită jucătorului de a plăti atunci când rămâne fără vieți, pentru a nu aștepta cele 30 de minute necesare pentru a primi alte vieți, pentru a primi mișcări în plus sau pentru a-și mări șansele de a termina un nivel, 70% din jucători au terminat jocul fără să plătească nimic.
3. Accesibil
Jocul trebuie să fie accesibil oricui și să poată fi jucat oriunde. În plus, jocul trebuie să intre în obiceiurile jucătorilor, astfel încât aceștia să-l joace ori de câte ori au 5 minute libere, explică Thomas. Pentru a obține acest nivel de accesibilitate, el recomandă touch screen-ul intuitiv și jocuri care se potrivesc oricărei vârste. În plus, jocurile trebuie să fie create pentru a captiva și jucătorii accidentali.
4. Cross platform
5. Profund
Candy Crush are peste 400 de nivele și secretul pentru a atrage un număr foarte mare de jucători și de a-i păstra este să prelungești cât mai mult experiența jocului. Însă un număr foarte mare de nivele nu este suficient, spune Thomas, alte trei elemente importante fiind conținutul, implicarea multor oameni în procesul de creație al jocului și extinderea continuă a jocului.
6. Social
“Jocul trebuie să fie distractiv atunci când îl joci singur, dar mai distractiv când îl joci cu alții,” explică Thomas. Este esențial ca experiența jocului să poată fi împărtășită cu prietenii, de aceea Thomas recomandă ca jocul să fie colaborativ, nu competitiv.
7. Universal
Thomas consideră că produsele fantastice au o atractivitate universală. Deși au adaptat jocul din perspectiva limbii și a social graph-ului, creatorii Candy Crush nu au adaptat jocul și din punct de vedere cultural, făcându-l astfel universal atractiv.
8. “Evergreen”
“Găsește un joc care va fi mereu la modă”, recomandă Thomas. El dă examplul șahului, care deși este un joc vechi, va fi mereu jucat. Jocul ar trebui să necesite un mix între abilitățile jucătorului și noroc și în același timp un mix de simplitate și complexitate.
Pentru a atrage 100 de milioane de jucători, Hartwig concluzionează că trebuie să creezi acel joc care va face jucătorii să nu reziste tentației de a spune de fiecare dată “Voi mai juca o dată, apoi mă opresc.”