Cum să alegi cauzele sociale potrivite pentru compania ta - Forbes.ro
Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Afaceri |
|

Cum să alegi cauzele sociale potrivite pentru compania ta

Companiile încep să recunoască valoarea responsabilității sociale, iar o parte importantă e reprezentată de implicarea în cauze sociale. Dorința de implicare vine de cele mai multe ori din interiorul organizației, de la angajați care doresc să facă mai mult pentru a contribui la binele general al societății. Însă alegerea unei cauze sociale nu este la fel de simplă pentru companii cum este pentru indivizi.

Poate fi foarte benefic pentru angajați să se implice activ în campaniile de care le pasă, dincolo de susținerea financiară prin donații. Angajații care fac voluntariat sunt mai satisfăcuți de cariera lor, potrivit Volunteer Match, lucru care se traduce și într-o loialitate mai mare față de companie. Prin urmare, atât angajații, cât și compania au de câștigat prin parteneriatul cu o organizație neguvernamentală, în special dacă acesta le oferă mai multe opțiuni prin care pot contribui la succesul proiectelor. Spre exemplu, la United Way, voluntarii își pot folosi competențele și experiența în diferite acțiuni, colaborând cu echipele de proiect, sprijinind evenimente de fundraising sau, pur și simplu, crescând vizibilitatea campaniilor. Astfel, fie că e vorba de proiecte de educație, sănătate sau incluziune socială, implicarea voluntarilor ajută la obținerea unor rezultate mai bune pentru beneficiarii proiectelor.

Chiar dacă mai multe companii recunosc beneficiile implicării în cauze sociale, există încă rețineri, majoritatea legate de lipsa informațiilor. Este mult mai ușor pentru un individ să se decidă cu privire la cauzele pe care să le susțină; în cazul companiilor, însă, trebuie avute mai multe aspecte în vedere, de la diversitatea de opinii, la impactul asupra brandului. Uite ce ar trebui să faci înainte să alegi o cauză socială pentru companie:

Analizează misiunea companiei

Analizând misiunea companiei tale, vei putea alege un domeniu complementar. Misiunea companiei va conține anumite cuvinte-cheie, care îți vor indica o direcție potrivită. Spre exemplu, cuvinte precum „informație”, „curiozitate”, „idei”, „potențial” sau „inovație” sugerează că ar putea fi potrivită implicarea în proiecte cu scop educațional, cum ar fi accesul la educație, creșterea gradului de alfabetizare sau scăderea abandonului școlar. Pe de altă parte, dacă misiunea unei companii se reflectă mai mult în cuvinte precum „grijă”, „bunăstare” sau „fericire”, sunt potrivite cauzele care promovează sănătatea. Important e să existe o conexiune între cauza socială aleasă și valorile autentice ale companiei.

Caută o cauză de care angajații să fie pasionați

Înainte să alegi o cauză socială, asigură-te că decizia este împărtășită de restul companiei. Ca să te asiguri că există consens, iar angajaților le pasă de cauza aleasă, poți încerca mai multe metode, în funcție de dimensiunea firmei. Pe de o parte, poți organiza o ședință în care să se primească propuneri, sugestii și să se dezbată diferite variante. Pe de altă parte, într-o firmă mare, poți consulta persoanele interesate printr-un sondaj.

Informează-te cu privire la ONG-urile relevante

O colaborare de succes trebuie să aibă la bază încrederea, iar acest lucru rămâne valabil în cazul colaborărilor dintre companii și organizații neguvernamentale. Înainte să faci o alegere, informează-te: aflând mai multe despre un ONG și activitatea sa, vei putea construi o relație mai solidă și vei putea evita neînțelegeri sau neplăceri ulterioare. În primul rând, asigură-te că ONG-ul respectiv își respectă obligațiile legale. În al doilea rând, află mai multe despre rezultatele pe care le-a avut organizația respectivă în campanii trecute.

Ferește-te de nepotriviri

Implicarea în cauze sociale este benefică pentru companii, însă acest lucru nu înseamnă că succesul oricărei campanii este garantat. De fapt, companiile pot primi critici dacă implicarea lor este percepută ca inautentică sau dacă se consideră că există nepotriviri între brand și cauză. Un exemplu relatat de Classy este o campanie desfășurată de KFC în parteneriat cu Fundația Susan G. Komen, în cadrul căreia KFC dona 0,5$ pentru finanțarea cercetărilor medicale la achiziționarea oricărui tip de bucket. Campania, numită „Buckets for Cure”, a fost întâmpinată cu critici dure, tocmai pentru că a avut loc o nepotrivire nefericită între brand și cauza aleasă.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii