Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cum s-a văzut condamnarea lui Dan Voiculescu în sondajele de audiență

Vineri, 8 august, ziua în care Curtea de Apel Bucureşti l-a condamnat pe Dan Voiculescu la 10 ani de închisoare cu executare în dosarul ICA, atenția telespectatorilor s-a concentrat pe televiziunile de știri.
Dan Voiculescu

Cum era de așteptat, Antena 3 a fost cea mai urmărită televiziune de știri. În intervalul orar 10:00 – 24:00, circa 4.292.000 de persoane la nivel național au urmărit programele Antena 3 cel puțin un minut. Acest indicator de audiență este numit reach și reprezintă numărul de telespectatori distincți care au urmărit un program cel puțin un minut, într-o anumită perioadă de timp. Spre deosebire de indicatorul rating, care arată media de telespectatori pe minut pentru un program TV, reach-ul se referă la persoanele distincte.

Un reach comparabil cu cel de la Antena 3, în aceeași zi, l-a avut România TV cu 4.122.000 de persoane la nivel național.

La Realitatea TV, reach-ul a fost de 3.980.000 de persoane distincte, iar la B1 TV, numărul românilor care s-au uitat cel puțin un minut a fost de 3.785.000. Digi 24, canal de știri difuzat de compania RCS&RDS, cu o acoperire mai mică decât televiziunile concurente, a avut un reach de 1.788.000 de persoane distincte.

De remarcat că, în ciuda fierberii de pe canalele de știri, televiziunile generaliste au avut telespectatori unici mai mulți, în intervalul orar amintit, la nivel național: Pro TV – 7.360.000, Antena 1 – 5.891.000 și Kanal D – 4.657.000 de persoane unice.

În funcție de rating (RTG%), Antena 3 a fost a doua televiziune pe intervalul orar 10:00 – 24::00, cu 2,9%, în urma Pro TV, cu un rating mediu de 3% (național).

Cine s-a uitat la televiziunile de știri, în cele trei zile după încarcerea lui Dan Voiculescu (8 – 9 – 10 august)?

Circa 45,5% dintre telespectatorii din mediul urban care s-au uitat la Antena 3, în cele trei zile (orele 10:00 – 24:00), au vârste de peste 55 de ani. Ca număr de persoane procentul reprezintă 2.098.000. Publicul urban între 45 și 54 de ani deține o pondere de 13,5%, iar cel între 35 și 44 de ani, 16,8%.

Jumătate dintre telespectatorii Antenei 3 din urban au studii medii (50,1%), iar cei cu studii superioare sunt în proporție de 31% (1.428.000). Ponderea femeilor din mediul urban a fost de 54,5%.

În cele trei zile analizate, România TV a avut un public urban cu vârste de peste 55 de ani în proporție de 45,1% (1.707.000 persoane). Grupa de vârstă 45 și 54 de ani a fost reprezentată în proporție de 13,4% din totalul telespectatorilor săi. La România TV, orășenii cu studii medii au avut o cotă de 49,3%, iar cei cu studii înalte, 28,8%. Femeile au fost mai numeroase decât bărbații la România TV (53,4%).

La B1 TV, ponderea orășenilor cu vârste de peste 55 de ani a fost de 45,3% (1.827.000). Grupa de vârstă 35 – 44 de ani a avut o pondere de 16,7%. Studiile superioare au deținut o cotă de 29,3% (1.180.000), iar cele medii, 51,1%. Publicul feminin a fost în proporție de 55,5%.

Programele Realitatea TV au fost urmărite de telespectatori cu vârste de peste 55 de ani în proporție de 45,8% (1.858.000). Grupa de vâstă  45 – 54 de ani a fost prezentă în proporție de 14,6%. Studiile superioare au avut o pondere de 30,3%, iar cele medii de 49,8% (2.020.000 orășeni). Și la această televiziune femeile au fost mai prezente (54,6%).

Digi 24 a avut cea mai mică pondere a orășenilor cu vârste de peste 55 de ani: 41,3% (963.000). O mai mare prezență pe această televiziune a avut-o grupa de vârstă 35 – 44 ani: 18,9%. Și orșenii cu studii superioare au fost bine reprezentați: 34,7% din totalul telespectatorilor Digi 24.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii