Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Bunuri de consum |
|

Cum s-a resimțit în piață reducerea TVA la produsele alimentare și la băuturile non-alcoolice aplicată în iunie 2015?

Conform datelor INSSE, reducerea TVA s-a tradus într-o inflație negativă medie a prețurilor de - 6.8%, în perioada iunie - septembrie 2015. Întrebarea reprezentanților companiilor din această industrie este: „Ce s-a întâmplat cu acești bani?”
Retail

S-au avansat mai multe ipoteze:

• Românii au avut același comportament de cumpărare, păstrând astfel suma rămasă în portofelul lor.

• Au cumpărat mai mult.

• Au cumpărat mai scump.

• S-au reorientat către alte categorii.

Cu ajutorul studiului Panel de Gospodării, GfK România a urmărit modificările din structura coșului de cumpărături.

În concluzie, din suma totală pe care românii ar fi putut să o economisească în urma unor prețuri mai mici, 76% a fost reintrodusă în circuitul cumpărăturilor de larg consum.

Mai precis:

• Mai mult de jumătate din această sumă a fost direcționată către produsele alimentare și băuturile non alcoolice.

• 17 procente au mers către zona produselor ne-alimentare – produse de îngrijire personală și de îngrijire a casei.

• Restul sumei a rămas în buzunarul românilor, fie pentru alte cheltuieli, fie pentru economisire.

CITEȘTE: TELEVIZIUNILE CU CELE MAI MARI AUDIENȚE LA NIVEL NAȚIONAL – NOIEMBRIE 2015

Comportamentul de cumpărare a suferit modificări față de momentul prim al impactului scăderii prețurilor. La început, deși tot aproximativ 70% reveneau în FMCG, proporția dintre produsele alimentare și cele ne-alimentare a fost aproximativ egală (iunie – iulie 2015).

Studiul GfK remarcă, în special pentru produsele de îngrijirea personală, tendința de a cumpăra produse dintr-un segment de preț superior.

Între timp, acest fenomen s-a diminuat, banii revenind în cea mai mare parte către bunurile alimentare.

Studiul are la bază date din Panelul de Gospodării GfK România, fiind analizate 3.000 gospodării, reprezentative la nivel național.

TELEVIZIUNILE CU CELE MAI MARI AUDIENȚE ÎN URBAN – NOIEMBRIE 2015

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii