Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cum s-au promovat berarii pe televiziune: Bergenbier S.A.

bergenbier.jpg
Bergenbier a fost cel mai promovat brand de bere pe televiziune din portofoliul producătorului Bergenbier S.A., în perioada 1 ianuarie – 5 iunie 2013. A fost și cel mai vizibil brand pe micile ecrane dintre toate mărcile de bere. Bergenbier S.A. a derulat campanii TV pentru patru branduri de bere.

Campaniile de promovare TV derulate pentru Bergenbier au adunat în intervalul 1 ianuarie – 5 iunie 2013 un volum de 3.447,8 puncte de audiență (Gross Rating Point – GRP’30) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani).

Este cel mai mare volum de audiență obținut de un brand de bere, atât din portofoliul Bergenbier S.A., cât și de pe piața de bere. (Pe baza punctelor de audiență – GRP’30, clienții publicitari cumpără timpi de publicitate la televiziuni.) Volumul din prima parte a acestui an este la nivel perioadei de anul trecut (o scădere de 3,1%)

Spoturile Bergenbier (inclusiv pentru sub-branduri) au fost inserate pe 22 de canale TV, de la Pro TV și Antena 1 până la Discovery, Animal Planet, U TV și History Channel. Cel mai mare volum de audiență a fost realizat pe Pro TV, 908,3 GRP’30 pe targetul comercial. Pe locul secund s-a plasat Prima TV, cu 551,5 GRP’30, urmată de Antena 1 (322,7 GRP’30). Bergenbier a consumat publicitate pe toate canalele de știri, mai puțin România TV. În planurile de media au fost incluse două canale de sport – Sport.ro și GSP TV – și trei de filme – Pro Cinema, AXN și Universal Channel.

Al doilea brand al Bergenbier S.A. cel mai intens promovat pe televiziune a fost Beck’s, cu 1.692,7 GRP’30 pe targetul comercial. De remarcat că anul trecut, în același interval, nu a fost derulată nicio campanie pe TV pentru Beck’s. Orientat mai cu seamă către publicul feminin tânăr, brandul Beck’s a fost promovat pe 15 stații TV, printre care Kiss TV, MTV România, UTV, TVR2 și Animal Planet. Nu au fost incluse în planul de medie canalele de știri și Kanal D. Reclamele Beck’s au obținut cea mai mare audiență la Pro TV (520,3 GRP’30). Audiențe importante a mai obținut la Prima TV (218,4 GRP’30) și la Antena 1 (194,2 GRP’30).

Brandul de bere Staropramen, aflat în portofoliul Bergenbier S.A., a acumulat 1.532,2 GRP’30 pe targetul comercial, cu 98,3% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut. Planul de media pentru Staropramen a cuprins 24 de stații TV.

Un alt brand promovat de Bergenbier S.A., dar mai discret, a fost Stella Artois: 103,3 GRP’30 pe targetul comercial. Campaniile s-au derulat pe cinci televiziuni: AXN, History Channel, Pro TV (51,6 GRP’30), Pro Cinema și National Geographic.

Din monitorizările aflate la dispoziția „Forbes România” se constată că brandul Noroc (bere populară) nu a fost promovat deloc pe TV, în perioada amintită.

Campaniile de publicitate TV ale producătorului Bergenbier S.A. au adunat 6,776 GRP’30 pe targetul comercial (1 ianuarie – 5 iunie a.c.), cu 3,4% mai mult decât anul trecut, al doilea volum de audiență TV de pe piața producătorilor de bere.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii