Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cum s-au mișcat televiziunile în prima lună de publicitate a anului 2013?

simona_gherghe.jpg
Trusturile Intact și Pro TV S.A. au deținut 29,4%, respectiv 21,7% din piața de publicitate TV a lunii ianuarie 2013. Antena 1 a fost stația care a livrat cel mai mare volum de audiență pentru reclamele difuzate. B1 TV și-a depășit concurenții Realitatea TV și România TV.

În perioada 1 – 29 ianuarie 2013, Antena 1 a furnizat clienților publicitari circa 26.700 puncte de audiență, la nivel urban (Gross Rating Poinit – GRP). Este televiziunea cu cel mai mare volum de audiență publicitară la început de an. (Pe baza punctelor de audiență clienții cumpără spații de publicitate la televiziuni.) Pe locul secund s-a plasat Pro TV, cu 19.944 GRP-uri.

De altfel, grupul Intact „și-a tăiat” o cotă de piață confortabilă în această perioadă, de 29,4%, față de trustul concurent Pro TV S.A., cu 21,7%. Cele două grupări au avut cu puțin peste 50% din piața TV, în luna ianuarie.  

Kanal D, televiziunea turcilor de la Dogan, a fost a treia stație care a livrat audiență, cu 13.428 GRP-uri la nivel urban.

Este interesant de urmărit duelul celor trei canale de știri: B1 TV, România TV și Realitatea TV. În prima lună, duelul a fost câștigat de B1 TV cu 4.694 GRP-uri, în fața celor de la România TV (4.252) și Realitatea TV (3.432). Se observă pierderea de teren a Realității TV atât ca audiență cât și ca volum de publicitate. Dar toate cele trei posturi se află la mare depărtare de volumul livrat de Antena 3, peste 10.000 de GRP-uri.

Ianuarie este o lună calmă (aproape moartă) în consumul de publicitate. Dar grupul Intact, prin volumul de audiență livrat, pare hotârât în acest an să taie din „cașcavalul” trustului Pro TV S.A.  

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii