Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cum s-au mișcat televiziunile de știri pe piața publicității, în 2016

Volumul total de audiență livrat de televiziunile de știri pentru reclamele difuzate, în perioada 1 ianuarie – 18 decembrie 2016, se situează la același nivel cu cel din anul precedent. România TV și Digi24 au înregistrat creșteri de publicitate, în timp ce Antena 3, Realitatea TV și B1 TV au suferit scăderi.
televiziune_stiri

Bugetul total de audiență furnizat de cele cinci canale de știri, în perioada 1 ianuarie – 18 decembrie 2016, este de 223.256 GRP’30 pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), la același nivel cu cel din 2015 (scădere de 0,2%).

Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.

Volumul de audiență livrat de nișa televiziunilor de știri reprezintă 10,4% din totalul audienței generate de piața TV, în perioada analizată.

Față de 2015, în acest an s-au produs modificări importante pe această nișă. România TV a reușit să detroneze Antena 3 din poziția de lider, furnizând cel mai mare volum de audiență, 75.353 GRP’30 pe targetul comercial, în creștere cu 12% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Volumul de audiență al Antenei 3 pentru reclamele difuzate s-a redus cu 35%. Este o scădere severă.

Digi24 a livrat al treilea volum de pe această nișă, 44.635 GRP’30 pe targetul comercial, cu o creștere fulminantă de 561% față de 2015. Anul trecut, Digi24 a ocupat locul 32 în topul general al publicității (din 58 de stații). Anul acesta, canalul de știri al operatorului de cablu RCS & RDS ocupă poziția a zecea.

Au pierdut audiență Realitatea TV și B1 TV: 11%, respectiv 36%. Canalul B1 TV a livrat în perioada analizată 20.664 GRP’30 pe targetul comercial, sub Realitatea TV (23.582).

VEZI TOPUL COMPANIILOR CU CELE MAI MARI BUGETE DE PUBLICITATE TV – ANUL 2016

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii