FacebookTwitterLinkedIn

Bugetul total de audiență furnizat de cele cinci canale de știri, în perioada 1 ianuarie – 18 decembrie 2016, este de 223.256 GRP’30 pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), la același nivel cu cel din 2015 (scădere de 0,2%).

Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.

Volumul de audiență livrat de nișa televiziunilor de știri reprezintă 10,4% din totalul audienței generate de piața TV, în perioada analizată.

Față de 2015, în acest an s-au produs modificări importante pe această nișă. România TV a reușit să detroneze Antena 3 din poziția de lider, furnizând cel mai mare volum de audiență, 75.353 GRP’30 pe targetul comercial, în creștere cu 12% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Volumul de audiență al Antenei 3 pentru reclamele difuzate s-a redus cu 35%. Este o scădere severă.

Digi24 a livrat al treilea volum de pe această nișă, 44.635 GRP’30 pe targetul comercial, cu o creștere fulminantă de 561% față de 2015. Anul trecut, Digi24 a ocupat locul 32 în topul general al publicității (din 58 de stații). Anul acesta, canalul de știri al operatorului de cablu RCS & RDS ocupă poziția a zecea.

Au pierdut audiență Realitatea TV și B1 TV: 11%, respectiv 36%. Canalul B1 TV a livrat în perioada analizată 20.664 GRP’30 pe targetul comercial, sub Realitatea TV (23.582).

VEZI TOPUL COMPANIILOR CU CELE MAI MARI BUGETE DE PUBLICITATE TV – ANUL 2016