Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cum s-au mișcat automobilele în publicitatea pe print

auto_masini_de_vanzare.jpg
În primele trei luni ale acestui an, campaniile de publicitate în ziare și reviste ale firmelor din categoria „Vehicule” au ocupat 1.199 machete, cu 30,7% mai puține decât în aceeași perioadă a anului trecut. Volumul brut de publicitate, calculat la rate-card, este mai mic cu 38% față de 2012, potrivit monitorizărilor BRAT.

Cele 1.199 de machete publicitare comandate de categoria „Vehicule” conțin mesaje de promovare de la producătorii și dealerii de automobile, service și spălătorii auto, stații de benzină, lubrefianți, cauciucuri, cosmetice și piese auto.

Valoarea brută a publicității pe această categorie a fost de 2.416.650 euro (rate card), potrivit studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitate” (MIP), realizat de Biroul Român de Audit al Tirajelor. Este mai mică cu 30,7% decât cea din primele trei luni ale anului 2012.

Cea mai vizibilă companie în print a fost OMV Petrom, care a comandat 123 de inserții, în valoare brută de 432.153 euro (rate card).

Pe locul secund s-a plasat Porsche România, importatorul general pentru mărcile Volkswagen, Volkswagen Autovehicule Comerciale, Audi, SEAT și Skoda. Brandurile sale au beneficiat de 138 de machete, reprezentând 390.418 euro (rate card).

Alte companii care au consumat reclame în print: Mercedes Benz (43 inserții, 215.060 euro), Automobile Bavaria (53 inserții, 211.171 euro) și Hyundai Auto România (70 inserții, 143.866 euro). Toate bugetele în euro au fost monitorizate la rate card.

De remarcat că, față de anul trecut, Porsche România și-a redus numărul de machete cu 66%, Automobile Bavaria cu 51,8% și Hunday Auto România cu 34,5%.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii