Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Sănătate |
|

Cum s-au mișcat audiențele televiziunilor în 2014, în orașele României

Campania electorală pentru prezindențiale a crescut audiențele televiziunilor de știri în 2014, la nivel urban, față de anul precedent. În schimb, televiziunile generaliste au pierdut rating pentru că, începând din 2014, măsurătorilor se fac pe un univers urban conform Recensământului Populației din 2011. Mai puțin români, audiențe mai mici.
televiziune

Audiența a scăzut natural pe piața de televiziune în 2014, pentru că universul măsurătorilor realizate de Kantar Media a fost ajustat conform datelor rezultate din Resensământul Populației din 2011. Astfel, anul trecut, universul a fost de 10.067.000 de persoane, cu 419.000 mai mic decât cel din 2013.

Întreaga piață TV a avut de suferit, dar canalele de știri s-au salvat din cauza bătăliei pentru Cotroceni, care a menținut trează atenția publicului. Toate cele cinci stații – Antena 3, România TV, B1 TV, Realitatea TV și Digi 24 – s-au bucurat de mai mulți telespectatori decât în 2013, în ciuda faptului că au rămas în țară mai puțini români.

Indicii de Audiență pentru 2014, oficializați recent de Kantar Media, compania care realizează sondajele TV, arată că programele Pro TV și Antena 1 au dominat urbanul, cu o medie de 358.982, respectiv de 316.680 de telespectatori pe minut (toată ziua). Dar ambele stații au pierdut telespectatori: Pro TV, 6.214, iar Antena 1, circa 14.762.

Pe locul 3 în topul audienței a urcat Antena 3, care a câștigat 47.920 de orășeni, ajungând la o medie de 200.975 de persoane pe minut. În 2013, Antena 3 a fost pe locul 4. Câștigul în audiență al Antenei 3 este cel mai mare de pe piața TV și se explică, așa cum aminteam mai sus, din cauza evenimentelor politice din timpul anului (campania electorală, în principal).

O altă televiziune de știri, care a mers împotriva „curentului” de scădere a audiențelor, a fost România TV. Aceasta a câștigat 19.782 de persoane în urban, atingând un rating mediu de 97.326 de telespectatori pe minut, și urcând pe locul 5 în clasamentul general, în spatele Kanal D, dar în fața canalului public TVR 1.

La capitolul creșteri să mai consemnăm B1 TV, cu un câștig de 4.326 de telespectatori, Realitatea TV (doar 897) și Digi 24 (13.811), aceasta din urmă ajungând pe locul 16 în topul audienței generale.

Scăderi îngrijorătoare în audiență au suferit Prima TV (12.977 telespectatori) și Acasă TV (24.651). Acesta din urmă a avut un rating mediu de 62.313 orășeni pe minut, ocupând locul 10, după ce în 2013 fusese pe poziția 5!

Grupul Intact deține un sfert din piața TV

Primele 10 televiziuni din topul audienței urbane pentru 2014 dețin, în total, o cotă de piață (market share) de 55,6%.

Celelalte 61 de stații din studiul Kantar Media însumează un market share de 26,6%. Restul de piață de 17,8% este deținut de televiziunile care n-au intrat în studiu. Așadar, consumul de televiziune este concentrat în „ghearele” a 10 televiziuni, care dețin peste jumătate din piață.

Deși se află de mai bine de jumătate de an în penitanciar, executând condamnarea în Dosarul ICA, Dan Voiculescu, proprietarul Intact Media Group, ar putea avea un motiv de satisfacție. Cele patru televiziuni din grupul pe care l-a fondat – Antena 1, Antena 3, Antena Stars și ZU TV –, au deținut în 2014 o cotă totală de 24,32%, adică aproape un sfert din piața TV.

Pro TV S.A., grupul americanilor de la CME, care operează șase televiziuni, are un market share cumulat de 16,81%.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii