Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cum s-au împărțit bugetele telecom de publicitate pe televiziuni

shutterstock_122668846.jpg
Grupurile Pro TV S.A și Intact au beneficiat de cele mai mari volume de publicitate din partea companiilor de telecomunicații, în prima parte a acestui an. Kanal D a reușit să taie o „felie” de 7% din bugetul „Comunicații”, cea mai dinamică și mai bogată categorie în publicitatea TV.

Pro TV S.A., parte a grupului american Central European Media Enterprises (CME), a livrat operatorilor telecom 38.371,5 puncte de audiență (Gross Rating Point – GRP’30) pe targetul comercial (18 – 49 de ani), în perioada 1 ianuarie – 15 iunie 2013.

Volumul de audiență este cu 14,4% mai mic decât cel din aceeași perioadă a anului trecut și reprezintă 46,1% din bugetul total de GRP-uri obținut de această categorie. Cu alte cuvinte, televiziunile CME în România – Pro TV, Acasă, Pro Cinema, MTV România, Acasă Gold și Sport.ro – au livrat aproape jumătate din audiența investitorilor telecom în piața TV. (Se știe, pe baza punctelor de audiență, clienții publicitari cumpără spații de publicitate la TV.) Stația Pro TV a livrat cel mai mare volum de puncte de audiență: 30.236 GRP’30pe targetul comercial.

Grupul Intact (Antena TV Group și Antena 3) a furnizat 26.403,6 GRP’30pe targetul comercial, cu 16,6% mai multă audiență decât în 2012. Volumul livrat anul acesta reprezintă 31,7% din bugetul total al operatorilor telecom. Antena 1 a livrat audiență de 21.463 GRP’30, cu 11,1% mai mare decât în 2012, iar Antena 3, cu 52,2% mai mult.

Astfel, Pro TV S.A. și Intact au atras în total 77,8% din bugetele de comunicare investite de telecom pe piața TV.

De unul singur, fără a avea un grup în spate, Kanal D a livrat 5.796 GRP’30, reprezentând o cotă de 7%. Creșterea a fost de 24,5%.

SBS Broadcasting (Prima TV și Kiss TV) a înregistrat 4.586 GRP’30, în scădere cu 31,1% față de 2012.

Cele trei canale de știri aflate la mare concurență au înregistrat următoarele bugete: România TV – 1.105 GRP’30, B1 TV – 1.009 GRP’30 și Realitatea TV – 488 GRP’30 pe targetul comercial.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii