Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cum s-a împărțit tortul publicității între presă, online, panotaj și radio?

Tort-Popular1.jpg
Primele zece sectoare de activitate cu cele mai mari investiții în publicitate au alocat în 2012 bugete importante promovării în online. Piața de retail electro- IT a alocat mai bine 70% din bugetul său total publicității pe internet. Pentru că aici sunt cei mai mulți dintre consumatorii săi.

Fiecare categorie de produse și servicii are publicul său consumator. Alegerea suporturilor media pentru derularea campaniilor de publicitate se face, printre altele, și pe criteriul consumului de media al publicului-țintă.

„Monitorizarea Investițiilor în Publicitate” (MIP), studiu realizat de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT) pentru anul 2012, arată distribuția clienților publicitari pe patru medii: presă scrisă, radio, online și outdoor. Monitorizarea s-a realizat pe baza tarifelor-listă de publicitate.

Astfel, sectorul comunicațiilor, cel mai dinamic în promovare, a alocat 39% din bugetele consumate pe online, iar 29%, în presa scrisă. Pentru piața radio, operatorii de comunicații au tăiat 15 procente, în timp ce pentru outdoor, 17%.

Sectorul retail alimentar (magazine și supermarketuri) au bombardat publicul mai cu seamă pe radio (un mediu eficient pentru comunicarea de oferte speciale și promoții). Peste jumătate din bugetul anual al acestui domeniu s-a dus pe piața radio (57%). Aproape 21 de procente au fost alocate în presa scrisă, iar panotajul și internetul s-au mulțumit cu 18%, respectiv 3%.

Reclamele pentru automobile „au rulat” cu mare viteză pe mediul online (45%) și în print (39%). Brandurile de automobile au fost mai puțin văzute pe outdoor (4%) și auzite la radiouri (12%).

Site-uri și platforrmele web n-au stat pe marginea terenului de publicitate. Au intrat într-o competiție aprigă de promovare, unde altundeva decât tot în online: 85%. Potrivit studiului MIP de la BRAT, site-urile au consumat pentru promovare un volum brut de 26,1 milioane de euro (calculat la rate card!).

Operatorii de retail electro-IT s-au năpustit asupra internetului, alocând o felie de 70% din bugetul lor total. Circa 21% a revenit radiourilor și doar 7% presei scrise. Studiul MIP arată un volum brut pentru acest sector de 15,5% în 2012 (rate card).

Producătorii de băuturi alcoolice au ocupat locul șapte în topul pe categorii, cu un consum brut de 12,1 milioane de euro. Aproape 47% din bugetul lor total a fost „vărsat” către print, iar 19% în radiouri. „Au băut” cu măsură internetul (18%) și panotajul (16%).

Mult mai segmentat a fost sectorul cosmeticelor pentru femeie, care și-a îndreptat bugetele în proporție de 90% către presa tipărită. Doar 8% au fost campanii pe online. Volumul brut calculat la rate card de BRAT se ridică la 10,1 milioane de euro (rate card).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii