Cautare




, Contributor

Opinii |
|

Cum am relansat afacerea cu un client din Afganistan

Avem în business de multe ori momente dificile, însă uneori dificultățile pot fi de așa natură că aproape te blochează de tot.
alin merches

Într-unul din startup-urile lansate cu ceva ani în urmă în domeniul turism-online am avut următoarea situație: din cauza mai multor factori printre care și management defocusat al celor responsabili în vremea aceea, am ajuns în situația să tăiem drastic din cheltuieli pentru dezvoltarea produsului și să îl promovam așa cum era în perioada respectivă chiar dacă nu era foarte potrivit pentru piață.

A trecut o lună, au trecut două și nu prea apăreau clienți noi importanți. Funcționăm doar cu clienții vechi existenți care însă erau doar baza de pornire – nesatisfăcător pentru cei care eram și acționari.

Până într-o zi când am hotărât să ne uităm în arhiva bazei de date cu potențialii clienți care iși făcuseră conturi în trecut la noi în sistem. Printre emailuri mi-a căzut privirea pe unul care părea spam: era trimis de pe o adresă de email cu nume mai dubios și…surpriză…era din Afganistan! Bineînțeles că reflexul colegilor mei de la vânzări din acea perioadă a fost să șteargă instantaneu acel email și să le filtreze doar pe cele “bune”. Totuși noi ne-am uitat mai atent și am hotărât să rediscutam cu acel “user”. După un schimb de emailuri am avut plăcuta surpriză să aflăm că de fapt ei sunt de la Organizația Națiunilor Unite și că administrează toate taberele de voluntari din Afganistan și că produsul nostru era numai potrivit pentru ei. După câteva săptămâni aveam un contract frumușel semnat cu ei, contract care ne-a permis să ne finanțăm o nouă versiune a produsului așa cum ne-o doream demult.

Lecția învățată de noi a fost să nu neglijăm niciodată un potențial client, un potențial email sau telefon chiar dacă la prima vedere poate părea neimportant. Sigur că nu susțin să răspundeți la toate emailurile pe care până și Google le marchează ca spam, însă mă refer la acel tip de companii sau persoane care nu par atât de interesante la prima vedere și de multe ori alegem să îi neglijăm. Conform principiului biblic “să nu judecăm după “fața” omului”” cred că e înțelept să tratăm pe fiecare client sau potențial client cu șansă egală, măcar în prima fază.

Chiar mă amuzam cu amărăciune într-o zi, gândindu-mă ce șansă au săracii nigerieni care doresc să facă afaceri în mod onest în alte țări, având în vedere că de mulți ani conaționalii lor mai puțin inspirați au bombardat lumea întreagă cu spam-uri și scam-uri? Ați făcut un test după câte secunde ștergeți un email din Nigeria și nici măcar nu îl citiți? Teoretic, ai avea în 99% dintre cazuri dreptate. Și bine ați face. Însă e bine totuși să dedicăm 1-2 secunde în plus să citim mai cu atenție acel email, poate nu toți nigerienii doresc transferuri de 10 milioane $ în contul tău, bani moșteniți cică.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii