Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Servicii financiare |
|

Cum reacționează românii în situații financiare dificile? 6 din 10 români spun că încrederea în forțele proprii este foarte importantă

Peste 60% dintre români s-au confruntat cu probleme financiare în viața de adult și numai 33% dintre ei sunt mulțumiți de situația financiară curentă, arată un studiu realizat la comanda companiei KRUK.
credite.jpg

Jumătate dintre români sunt de părere că un buget familial greșit pregătit sau lipsa acestuia, poate duce la probleme financiare, spun participanții la cercetarea iVOX online „Cum reacționați în situații financiare dificile?”, comandată de KRUK.

Deși se simt afectați în mare măsură (87%) de existența datoriilor, cei mai mulți dintre respondenți pun problemele pe seama situației economice generale: 45%, sau a ghinionului (șomaj, boală, eveniment neprevăzut):19%. Doar 36% dintre români își asumă problemele și sunt de părere că propriile decizii și comportamentul lor sunt cauza problemelor ivite.

Rezultatele studiului ne arată că 87% dintre respondenți au o părere bună despre propria persoană, iar 6 din 10 românii sunt de părere că forțele proprii sunt importante și foarte importante în rezolvarea problemelor financiare. Numai aproximativ 5% dintre respondenți consideră că încrederea în sine este mai puțin importantă și caută sprijin din alte surse.

Din sondaj reiese că românii au un sentiment de rușine în a recunoaște că au datorii, în primul rând față de propria persoană într-un procent de 42%, iar 24% dintre respondeţi simt ruşine față de familie.

Nesiguranța zilei de mâine îi poate face pe 60 % dintre respondenți să-și piardă încrederea în forțele proprii, iar 50% consideră că astfel de situaţii sunt greu de controlat. Lipsa de încredere din partea familiei și a apropiaților îi face să-și piardă încrederea în forțele proprii.

„Când Grupul KRUK a decis pentru prima dată implementarea unei abordări de colectare orientate în primul rând către cerințele și posibilitățile clientului nostru cel mai important, persoana cu datorii, demersul nostru a fost privit cu mirare. Iată că după șapte ani, această abordare își dovedește eficacitatea. Fiecare serviciu nou pe care l-am dezvoltat și implementat de-a lungul timpului, fiecare proiect internațional desfășurat pe piețele din Polonia, România, Cehia, Slovacia sau Germania, se adresează în primul rând persoanei cu datorii. Ceea ce am făcut noi în toți acești ani a fost să analizăm cu atenție problemele cu care se confruntă clienții noștri și să le oferim rapid o soluție viabilă”, a spus Tomasz Ignaczak, Directorul General al KRUK Romania.

Cercetarea s-a desfășurat în perioada 29 aprilie – 4 mai 2015, pe un eşantion de 4.025 respondenți. Studiul a fost realizat la comanda companiei KRUK România. Sondajul realizat este reprezentativ pentru populația adultă, cu acces la internet și reproduce din punct de vedere al principalelor caracteristici structura socio-demografică a utilizatorilor de internet din România. Din punct de vedere al vârstei respondenților, majoritatea, aproximativ 80%, au vârste cuprinse între 25 și 55 de ani și venituri între 1.000 și 3.000 lei.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii