Cautare




, Contributor

Social Media Coordinator

Social media |
|

Cum poţi lansa o platformă de socializare cu 50 de euro

youreply.jpg
Platforma de socializare bazată pe întrebări şi răspunsuri YouReply a fost lansată pe 28 martie 2013, în urma unei investiţii de doar 50 de euro. Elementul care a generat această idee de startup a fost anunţul că platforma internaţională Formspring se va închide.

Din noiembrie 2009, când a fost lansată, Formspring a strâns 14 milioane de dolari şi 30 de milioane de utilizatori activi. Pe 15 martie 2013, Ade Olonoh, fondatorul şi CEO-ul Formspring, a anunţat printr-o postare pe blog că platforma se va închide din cauză că nu îşi poate susţine creşterea. Conform fondatorului, 31 martie urma să fie ultima zi în care utilizatorii puteau pune întrebări pe site, iar site-ul urma să se închidă pe 15 aprilie.

La doar o săptămână de la data anunţului, Sebastian Maraloiu şi Manuel Boca au lansat prima variantă a platformei YouReply. Pornind de modelul de lean startup, cei doi antreprenori români au lansat varianta experimentală a platformei, cu scopul de a obţine feedback de la 10 utilizatori, însă după doar două ore, numărul de utilizatori ai platformei depăşise 1000. În primele 24 de ore, pe platformă s-au înregistrat încă 4000 de utilizatori.

În prezent, platforma YouReply are peste 14 000 de utilizatori. „Obiectivele pe termen scurt sunt în principal legate de învăţarea continuă. Vom învăţa de la utilizatori care le sunt nevoile actuale şi viitoare, astfel încât YouReply să se dezvolte continuu şi în direcţia corectă. În acelaşi timp, ne propunem să creştem interacţiunea dintre utilizatori prin intermediul diverselor feature-uri care permit o mai uşoară comunicare între membri şi crearea unei comunităţi puternice, care apoi să ne permită o extindere rapidă. În momentul de faţă avem 14000 de utilizatori şi ne propunem sa creştem numărul de 5 ori în următoarele 6 luni.”, explică Sebastian Maraloiu. Fondatorul adaugă că strategia lor de business diferă faţă de marea majoritate, în sensul că nu urmăreşte câştiguri materiale imediate, ci fidelizarea utilizatorilor. „Preferăm să avem o reţea de care oamenii au nevoie şi iubesc s-o folosească şi abia apoi luăm în calcul metodele de monetizare, astfel încât acestea sa nu dăuneze experienţei utilizatorilor”, spune el.

În contextul în care Formspring se închide din cauza problemelor financiare, platforma YouReply a fost proiectată astfel încât costurile să fie minime. Faptul că investiţia iniţială a fost de aproximativ 50 de euro se datorează, conform fondatorilor, faptului că nu au fost contractate parţi terţe, programarea şi promovarea fiind realizate doar de cei doi tineri antreprenori. „Acest lucru a dus ca singurele costuri sa fie cele tehnice, de server si domeniu”, susţine Sebastian Maraloiu. Nici costurile pe termen lung generate de creşterea numărului utilizatorilor nu vor reprezenta o problemă în viziunea celor doi, deoarece arhitectura platformei va face serverul să funcţioneze cu costuri minime. Astfel, spre deosebire de platformele concurente, în cazul cărora costurile cresc exponenţial cu numărul de utilizatori, costurile You Reply vor creşte doar liniar.

Conform fondatorilor, YouReply răspunde nevoii unei reţele care să fie deschisă propunerilor utilizatorilor şi care să răspundă feedback-ului oferit de aceştia. Segmentul de populaţie targetat de reţea este reprezentat de tineri cu vârta cuprinsă între 14 şi 25 de ani, iar limba oficială a platformei este engleza, pentru a facilita comunicarea dintre utilizatorii care provin din ţări  diferite. Cele mai bine reprezentate naţiuni de pe reţaua YouReply sunt SUA, Danemarca, Brazilia şi Anglia.

În plus, YouReply se adresează într-o mare măsură actualilor utilizatori ai Formspring.  În contextul în care există numeroase platforme bazate pe întrebări şi răspunsuri, strategia de a atrage utilizatorii Formspring se centrează în jurul acelor utilizatori care au foarte mulţi followers şi care, odată convinşi de avantajele YouReply, vor promova noua platformă în rândul celor care îi urmăresc. Sebastian Maraloiu susţine că „Cel mai mare competitor al Formspring este ask.fm. Totuşi, ask.fm nu ofera o interactivitate atât de mare precum Formspring, iar foştii utilizatori ai platformei nu o consideră ca pe o variantă cu adevarat viabilă. Avantajul YouReply este uşurinţa în utilizare şi în modul în care poţi întâlni oameni noi.” El adaugă „Cea de-a doua varianta este Tumblr. Totusi, Tumblr este in principal o platforma de microblogging ce nu ofera foarte multe optiuni pentru un utilizator tipic al unei platforme de Q&A.” În prezent, ask.fm ocupă locul 166 în topul Alexia, iar Tumblr locul 32, în timp ce YouReply ocupă locul 271 854 din punct de vedere al traficului de date.

YouReply oferă utilizatorilor posibilitatea de a pune întrebări şi de a da răspunsuri. Există trei modalități prin care utilizatorii pot pune întrebări: către followers, către toți utilizatorii sau către un anumit utilizator al platformei. Aceasta reprezintă o îmbunătăţire faţă de platforma Formspring, unde mesajele private apăreau afişate printre cele publice.

Sebastian Maraloiu explică: “În ultima vreme, rețelele sociale au devenit foarte formale, interacțiunea bazându-se în principal pe discuții cu prieteni. Totuși, nevoia de interacțiune a tinerilor nu ar trebui să se limiteaze doar la atât. De aceea am creat YouReply, o rețea unde-ți poti face prieteni din orice colț al lumii și poti afla zilnic lucruri noi și interesante de la aceștia. Consider că rețeaua are potențialul de a deveni un catalizator al conversațiilor la nivel global prin intermediul întrebărilor și răspunsurilor aducând astfel Romania pe harta mondială a țărilor dezvoltatoare ale celor mai importante rețele sociale.” Fondatorii îşi motivează acţiunile şi pe baza statisticilor, adăugând că „În 2012, numărul utilizatorilor de rețele sociale a fost de 1,4 miliarde şi este prevăzută o creștere de 16,3% în 2013. În momentul de față, peste 70% dintre utilizatorii de internet folosesc rețele sociale, iar procentul se apropie de 100% când vorbim de tineri între 14 și 25 de ani, targetul principal al YouReply.”

Conform forbes.com, Facebook avea în decembrie 2012 693 de milioane de utilizatori activi, ocupând primul loc în topul celor mai utilizate platforme sociale din lume. Google+ ocupa locul al doilea, cu 343 de milioane de utilizatori, urmat apoi de YouTube şi de Twitter. Dintre platformele sociale bazate pe întrebări şi răspunsuri ca Formspring, Tumblr ocupa locul 20, iar Quora locul 25, amândouă având sub 100 de milioane de utilizatori.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii