Cautare




, Contributor

SEO & Content Marketing Agency

Leadership |
|

Cum poate contribui voluntariatul la dezvoltarea unei afaceri

Înțelegi utilitatea voluntariatului și cel mai probabil ai fost educat în așa fel încât să îți fie ușor să contribui pe cât poți la cauzele în care crezi. Dar știai că dincolo de latura umanitară, voluntariatul poate reprezenta un factor important pentru bunăstarea afacerii tale?
voluntariat_1

Iată câteva lucruri pe care trebuie să le știi despre modul în care implicarea în acțiuni de voluntariat te poate ajuta să îți crești businessul.

Te ajută în procesul de recrutare și de motivare a angajaților

Din ce în ce mai mulți angajați sunt convinși că voluntariatul este un element necesar în cariera lor profesională. Un studiu făcut de PWC a scos la iveală faptul că 88% din generația milenialilor aflați acum în câmpul muncii au ales companii cu programe de responsabilitate socială (CSR) cu impact și  86% din ei ar lua în considerare plecarea în cazul în care CSR-ul angajatorului lor nu le-ar mai îndeplinit așteptările. Mai mult decât atât, 61% dintre mileniali au declarat că existența unui program de voluntariat în cadrul companiei ar fi un factor decisiv atunci când ar trebui să aleagă dintre două oferte de muncă unde ar avea aceleași beneficii.

Și la job angajații se simt mai implicați și mai motivați atunci când li se oferă ocazia de a face voluntariat. Așadar, fie că ai o campanie de responsabilitate socială în care angajații se pot implica în strângerea de donatii, fie că își folosesc competențele pentru a ajuta în funcție de obiectul și scopul acesteia, faptul că se simt parte din ceva important crește nu doar nivelul de satisfacție la locul de muncă, ci și gradul de retenție, conform aceluiași studiu.

Contribuie la dezvoltarea profesională a angajaților

Într-un program de voluntariat în care angajații își folosesc abilitățile profesionale, câștigurile se dublează, practic. În primul rând, aceștia și le vor perfecționa, apoi expunerea la un nou mediu și la noi provocări le va permite celor care lucrează pentru tine să iasă din zona de confort și să își dezvolte competențe din afara ariei lor de specializare. Conform unui studiu făcut de Deloitte, 91% din managerii Fortune 500 au declarat că „dobândirea de cunoștințe și expertiză pentru o organizație nonprofit poate fi o modalitate eficientă de a cultiva abilitățile critice de afaceri și leadership”, cum ar fi managementul de proiect, comunicarea, stabilirea obiectivelor și evaluarea.

Aceste abilități nu sunt foarte ușor de cuantificat și nici nu fac parte din munca zilnică a unui angajat, dar se vor dovedi extrem de utile și chiar vor face diferența atunci când îți vei extinde afacerea și vei avea nevoie de oameni competenți pentru posturi-cheie.

Este un instrument de PR foarte eficient

Și prin PR nu ne referim doar la articole favorabile în presa locală sau națională, deși acesta nu ar fi deloc un lucru rău. Programele de voluntariat ajută, de asemenea, companiile să se implice în viețile clienților lor, care vor vedea – și vor respecta – eforturile unei afaceri de a crește nivelul de bunăstare al comunității în care își desfășoară activitatea. Și datorită tendinței în creștere a implicării sociale din cadrul companiilor, campaniile CSR au devenit un element la care consumatorii se așteaptă: conform unui studiu din 2017, 40% din reputația unei companii este determinată de voluntariat și responsabilitatea socială a întreprinderilor.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii