Cautare




, Contributor

Social Media Coordinator

Sănătate |
|

Cum îți poate îmbunătăți memoria puțină cafeină

coffee_cup.jpg
Dacă încerci să înveți, s-ar putea să vrei să-i dai creierului tău puțină cafeină. Dar momentul în care faci asta este relevant, a descoperit un nou studiu din "Nature Neuroscience".
Conform Forbes.com, cercetătorii au descoperit că dacă le dai cafeină unor oameni care au memorat o serie de imagini, acest lucru le va crește radical abilitatea de a-și aminti detaliile subtile, în comparație cu cei care au primit pastile placebo. Înainte să bei o cafea, amintește-ți însă că este necesară doar o doză de 200 de miligrame de cafeină – cantitatea conținută într-o cană mare de cafea – pentru a face trucul.

Cercetătorii au pus participanții – care nu erau nu consumau zilnic cafea – să memoreze o serie de imagini. După, au primit câte o pastilă de cafeină sau o pastilă placebo. După douăzeci și patru de ore, când cafeina le-a părăsit în totalitate sistemul, au fost puși să spună care imagine din noul set le-a fost arătată și cu o zi în urmă. Partea complicată a fost că unele imagini noi erau similare celor vechi, dar nu identice, ceea ce însemna că participanții au fost nevoiți să-și amintească elementele inițiale în detaliu.

S-a dovedit că oamenii din grupul care a primit cafeină au fost mult mai buni la recunoașterea imaginilor noi similare celor vechi decât cei care nu primiseră cafeină. Acest lucru sugerează că modul în care creierul sedimentează amintirile poate fi influențat de cafeină.

"Am fost mereu conștienți de efectele cognitive ale cafeinei", spune autorul studiului, Michael Yassa, "dar efectele sale particulare de întărire a amintirilor și de a le face rezistente la uitare nu au mai fost examinate niciodată pe oameni. Raportăm pentru prima dată un efect specific al cafeinei de a reduce uitarea în 24 de ore."

Un aspect cheie este acela că nu s-a administrat cafeina înainte de proba de memorie, ci după, fapt care asigură că alți factori asociați cafeinei, precum atenția, anxietatea sau energia, nu sunt responsabili pentru acest fenomen.

Yassa a adăugat că ceea ce este cu adevărat interesant este faptul că studiul se concentrează pe o formă de memorie mult mai detaliată. "Dacă am fi folosit o probă standard de memorie fără aceste elemente silimare care puteau induce participanții în eroare, nu am fi descoperit niciun efect al cafeinei," a explicat el. "Totuși, folosirea acestor elemente obligă creierul să facă o diferențiere mult mai dificilă – ceea ce numim separarea modelelor, care pare să fie procesul eficientizat de cafeină în cazul nostru."

Acum el și echipa sa tocmai au descoperit motivul pentru care efectele cafeinei au loc și ce mecanisme ale creierului sunt responsabile pentru asta. "Acum putem folosi tehnici de scanare a creierului pentru a răspunde la aceste întrebări," spune Yassa. "Cafeina este de asemenea asociată cu o longevitate sănătoasă și efectele sale pot include protejarea împotriva Alzheimerului. Acestea elemente sunt cu siguranță importante pentru viitor."

Poți face singur un experiment informal cu cafeină, dar amintește-ți că doza de 200 mg – echivalentul a două cești mici de cafea – pare să aibă cel mai mare efect. Dozele mai mari te pot chiar distrage de la învățat, din cauza tuturor efectelor secundare pe care le pot avea (e greu să înveți când ești nervos sau agitat). Dar studiul este foarte interesant pentru că arată încă o metodă prin care cafeina în cantități moderate este benefică creierului – și nu doar pe termen lung, ci și în activitățile zilnice.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii