Cautare




, Contributor

antreprenor, trainer, coach și promoter al vieții echilibrate în România A dezvoltat LifeFit, un program unic pentru a produce schimbari in vietile liderilor din Romania, cu deschiderea portilor catr...

Opinii |
|

Cum îți antrenezi mintea pentru a atinge obiectivele pentru 2019? Un cadou oferit managerilor

Cel mai probabil, în timp ce citești acest articol, ți-ai setat deja obiectivele pentru anul 2019, iar tu și echipa ta aveți un întreg plan de dezvoltare a departamentului sau business-ului pe care îl conduceți. Dar oare câte obiective din cele propuse chiar la începutul acestui an au fost atinse sau chiar depășite?
Simona Nicolaescu stressmanagement lifefit coaching psihoterapie-03

Cu toții am experimentat cel puțin o dată frustarea apărută pe fondul neîndeplinirii unor obiective propuse, fie că este vorba despre cele personale sau profesionale. De ce nu reușim să ducem la bun sfârșit unele dintre țelurile noastre? Ce ne împiedică oare să avem rezultatele dorite în carieră sau poate în viață personală?

În primul rând, să vedem care sunt principiile după care funcționează mintea umană. De cele mai multe ori, mintea noastră se comportă că un “pilot automat” care ne conduce viața, întrucât mintea conștientă o folosim în mai puțin de 10% din acțiunile zilnice. Datorită forței sale uriașe, inconștientul este capabil să controleze toate procesele vitale și funcțiile corpului. Subconștientul deține deja, în profunzimile sale latente, soluțiile la toate problemele care ne frământă și ne poate îndeplini direct proporțional cu intensitatea încrederii, orice dorința.

Potrivit experților de la Clinică Mayo, setarea mentală pozitivă îți poate mari durata de viață, poate reduce rată de depresie și nivelul de stres, îți vei îmbunătăți sănătatea psihică și fizică, te vei proteja de bolile cardiovasculare, și te va ajuta să îți construieșți abilitățile necesare de a face față cu succes provocărilor.

90% din succesul oricărui obiectiv este un rezultatul direct al modului în care mintea este folosită. Atleții de top, directorii de afaceri de top, părinții de top, antreprenorii de vârf și cei mai de succes indivizi înțeleg toți faptul că mintea este ceea ce contează.

Este într-adevăr la fel de simplu cum Henry Ford a spus: “Dacă credeți că puteți face ceva sau credeți că nu puteți face un lucru, aveți dreptate și într-un caz și în celălalt.” Alte exemple de lideri renumiți pentru gândirea pozitivă și setarea mentală pe care o practică sunt Mahatma Ghandi, Richard Branson, Bill Gates, Warren Buffett, Tony Robbins, Jeff Bezos, Jack Ma, Dalai Lama, Malala Yousafzai și mulți alții.

Tot ce trebuie să faci în acest caz este să îți exersezi mintea, astfel încât să îți influențezi comportamentul și gândirea către rezultatele și obiectivele propuse, către atingerea țelurilor și depășirea acestora.

Iată câteva tips&tricks pentru exersarea minții în obținerea celor mai bune rezultate de la ține și de la cei din jur.

  1. Warm-up pentru minte

Dacă mergi frecvent la sala sau practici sportul în mod uzual, știi deja cât de importantă este încălzirea pentru aclimatizarea ușoară a corpului sedentar, dar și pentru a te ajută să obții performanță dorită, prin antrenamente mai lungi și mai bune.

Există câteva exerciții specifice care îți vor antrena mintea în a deveni mai concentrat, pentru păstrarea calmului și focusului pe durata întregii zile, dar și menținerea unei imagini clare, exacte a modului în care se va desfășura ziua ta de muncă.

Exemple concrete: Ia o foaie și un pix, alege un substantiv și, apoi, scrie pe foaie, timp de 5 minute, toate cuvintele asociate (verbe, substantive proprii, expresii, etc.) cu acel substantiv. Ia o carte sau o revista, întoarce-o și încearcă să citești pentru 10 minute cuvintele în această poziție.

  1. Îmbunătățește-ți puterea de concentrare

Cunoaștem cu toții multitudinea de informații care ne bombardează zi de zi. Email-uri, anunțuri, mesaje de tot felul, atât la muncă, cât și acasă, la magazin sau pe stradă. La finalul zilei abia dacă ne amintim ceva din semnalele primite, ba chiar ne simțim obosiți și bulversați de toate acestea.

Exercițiile următoare te vor ajuta să îți menții răbdarea pentru un timp mai îndelungat, eliminarea distragerii sau vulnerabilității la stimulii externi, dar și menținerea unui tonus ridicat de-a lungul întregii zile.

Exemple concrete: Acordă-ți 5 minute în fiecare zi pentru descrierea unui obiect la alegere până la cel mai mic detaliu (aspect, textura, culori, dimensiuni, formă). Analizează-ți respirația timp de 5-10 minute, închide ochii și gândește-te la cuvântul „copac”. Imaginează-ți apoi că eșți un copac măreț, că picioarele și degetele tale sunt rădăcinile, bustul este trunchiul, iar mâinile tale sunt ramurile. Gândește-te că eșți conectat prin rădăcini cu pământul, iar prin ramuri cu cerul. Inspiră și expiră adânc pentru următoarele minute.

  1. Vizualizarea obiectivului

Formează-ți din fiecare obiectiv propus, o misiune personală ce trebuie atinsă. Creează-ți o imagine mentală clară, detaliată a destinației tale, a obiectivului pe care ți-l propui. Gândește-te la modul în care te vei simți când îți vei atinge obiectivul, la oamenii care te înconjoară, la locul în care te afli, ce culori vezi, ce mirosuri, se simțuri sunt activate. Imaginează-ți totul până la cel mai mic detaliu și vizualizează apoi imaginea de ansamblu.

Desigur, întotdeauna, vei avea nevoie și de un plan concret. Structurează-ți obiectivul în pași mici, urmărește îndeaproape îndeplinirea acestuia și lucrează zi de zi pentru atingerea acestuia.

Exemple concrete: Definește-ți exact obiectivul, scrie-l pe o foaie de hârtie și lasă-l într-un loc în care să îl vezi zi de zi. Acesta te va ajută să îți setezi mintea pentru îndeplinirea obiectivului.

  1. Antrenează-ți mintea pentru setare mentală

În acest sens, am pregătit un ghidaj audio care te poate ajută să îți setezi mintea, astfel încât orice obiectiv propus de acum înainte să fie cu mult mai ușor de atins.

Majoritatea clienților mei se folosesc de astfel de materiale că să își schimbe comportamente nedorite, să vizualizeze ceea ce își doresc pentru viața lor profesională și personală.

 

Simona Nicolaescu a dezvoltat LifeFit, un program unic pentru a produce schimbari profunde in vietile liderilor din Romania, cu deschiderea portilor catre propriul subconstient, trasarea unui plan clar pentru a-si atinge visurile, vitalitate fizica si psihica crescuta.

A inclus mare parte a invataturilor extrase din diferitele experiente ca antreprenor, lider, mama si din diferite formari pe care le are: psihoterapie ericksoniana, hipnoza, coaching, silent retreat, terapie cranio-sacrala, mind power.

Lucreaza in sesiuni individuale cu managerii din Romania pentru a ii ajuta sa duca o viata mai echilibrata din punct de vedere emotional, pentru a se bucura mai mult de viata pe care o au.

Tine workshopuri pe teme precum: Sleep better, Stress Management, Mind focus, Tehnici de relaxare.

Desemnata “Antreprenorul anului” in 2013, Simona Nicolaescu si-a dedicat ultimii 8 ani din cariera sa profesionala sustinerii si promovarii vietii echilibrate, prin proiecte creative, adresate mediului de afaceri, derulate in premiera in Romania.

Sub semnatura sa au luat nastere primul program de well-being pentru angajatii companiilor, in anul 2010, si primul audio-book pentru diminuarea stresului, in anul 2014, intitulat “Tehnici de reducere a stresului”.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii