Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cum își împart radiourile publicul comercial?

shutterstock_122013112.jpg
Publicul comercial (urban, 18 – 49 de ani) este vizat de clienții publicitari. Audiența pe acest segment aduce bani stațiilor de radio. Sondajul realizat de IMAS și GfK România, între 29 aprilie – 18 august 2013, arată 4.233.100 de ascultători pe acest segment, cu 108.400 mai puțini decât în aceeași perioadă a anului trecut.

Rețeaua Kiss FM conduce detașat pe segmentul comercial (urban, 18 – 49 de ani) în ultimul sondaj de audiență, cu o medie de 1.108.800 de ascultători pe zi și o cotă de piață de 14,8%. Față de vara trecută, Kiss FM a pierdut 256.400 de ascultători, cea mai mare pierdere de pe piața radio.

Radio ZU este a doua rețea comercială, cu un daily reach de 778.400 și o cotă de piață de 9,9%. Pierderea de audiență față de valul de măsurători corespunzător anului 2012 este de 107.400 de orășeni cu vârste în 18 și 49 de ani.

Pro FM are 677.500 de ascultători pe acest segment și o cotă de ascultare de 10,7%. Audiența s-a menținut la nivelul anului 2012 (o scădere de 6.100 de persoane).

Europa Fm a atins o medie de ascultare zilnică de 644.200 de persoane și o cotă de piață de 10,5%. Audiența este mai redusă cu 40.500 de persoane.

Alte stații private care sunt competitive pe acest target: Magic FM (387.600 daily reach), Radio 21 (371.500) și Rock FM (118.200).

Canalul public Radio România Actualități are o audiență comercială redusă în urban: 328.600 de asculători pe zi, sub Magic FM și Radio 21. De altfel, toate stațiile Radiodifuziunii Române stau prost la publicul comercial, niciuna nereușind să adune mai mult de o sută de mii de persoane (în afară de canalul menționat).

Față de anul trecut, audiența medie zilnică a canalului România Actualități s-a redus cu 77.500 de ascultători.

Pentru realizarea sondajului radio, IMAS și GfK au realizat 3.977 de interviuri în mediul urban (marja de eroare fiind de +/- 1,6%.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii