Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cum a fost salvat fotbalul mediocru din Liga 1 de la prăbușirea în anonimat

Astra Giurgiu este campioana României. Steaua se consolează cu titlul neoficial de „campioană a audienței TV”, în sezonul abia încheiat.
fotbal Liga 1

Meciurile din Liga 1 din acest an au fost difuzate de DigiSport 1, Dolce Sport, Look TV și Look Plus. Dar ultimele două televiziuni nu sunt înscrise în Sistemul Național de Măsurare a Audienței TV, așa încât evaluarea audienței pentru fotbalul din Liga 1 se poate face pe DigiSport 1 (RCS&RDS) și Dolce Sport (Telekom), două televiziuni care nu au acoperire tehnică la nivel național. (DigiSport 1 este în rețeaua de cablu RCS&RDS, iar Dolce Sport este o platformă DTH.)

Chiar și așa, audiențele meciurilor transmise de cele două televiziuni, în perioada februarie (ultimele trei etape din sezonul normal) – mai (play off și play out) arată că Liga 1 și-a conservat vizibilitatea la nivel național, în ciuda spectacolului forbalistic mediocru. Altfel spus, microbiștii români „n-au trădat” fotbalul național.

Partidele transmise de DigiSport 1 au avut o audiență medie de 301.000 de telespectatori pe minut (1,6% rating național), cu mult peste media lunară a televiziunii.

Cel mai vizionat meci din Liga 1 pe această televiziune este Steaua – Dinamo (turul din play off) cu o medie de 1.101.000 telespectatori pe minut la nivel național (6% rating). Este o cifră de audiență care stârnește invidia multor televiziuni generaliste.

Cel de-al doilea meci în topul audienței este returul din play off al celor două echipe. Și acest meci a depășit milionul de telespectatori – 1.017.000 persoane pe minut. Așadar, derbyul de tradiție din fotbalul românesc și-a respectat blazonul.

Demn de remarcat este faptul că primele 11 partide din topul meciurilor cu cele mai mari audiențe la DigiSport 1 au fost ale echipei Steaua. Chiar și meciurile Stelei cu miză mai mică, din sezonul regulat, au intrat pe poziții fruntașe ale topului de audiență. Este vorba de partidele cu FC Voluntari, CSMS Iași și Concordia Chiajna.

Abia pe locul 12 în top se găsește un meci în care nu a jucat Steaua. Partida ASA Tg. Mureș – Dinamo a înregistrat un rating național de 524.000 telespectatori pe minut (2,9% rating).

De asemenea, trebuie menționat faptul că meciurile din play-off se plasează în a doua parte a topului audienței. Mai mult, acestea sunt întrecute de partidele din sezonul regulat, care au avut loc în februarie, la reluarea campionatului. Meciul din play off cu cea mai mare audiență este CSMS Iași – CFR Cluj, cu o medie de 258.000 telespectatori pe minut (1,4% rating național). Acest meci figurează pe locul 43 în topul general al audienței la DigiSport 1.

FC Botoșani – ACS Poli Timișoara a fost urmărit în medie de 67.000 de telespectatori pe minut, reprezentând meciul din Liga 1 cu cel mai mic rating difuzat de DigiSport 1.

Mai trebuie amintit că 82 de partide difuzate de această televiziune au avut o audiență de peste 100.000 de telespectatori pe minut, la nivel național. Adică, majoritatea covârșitoare a partidelor de Liga 1 transmise de DigiSport 1.

Evoluția meciurilor din Liga 1 la Dolce Sport este oarecum asemănătoare cu cea de la DigiSport 1, cu mențiunea că în acest caz ratingurile au fost mai mici din cauza distribuției reduse în teritoriu.

Astfel, derbyul Steaua – Dinamo (play off) a realizat o medie de 476.000 telespectatori pe minut (2,6% rating național), în timp ce returul, clasat al doilea în topul audienței la Dolce Sport, a obținut o medie de 459.000 de telespectatori pe minut.

Meciurile transmise de Dolce Sport în perioada amintită au avut o audiență medie de 109.000 telespectatori pe minut, peste media generală a televiziunii. Dintre cele 88 de meciuri difuzate, 35 au reușit să depășească pragul audienței de 100.000 de telespectatori.

Și la Dolce Sport supremația în sondajele de audiență este deținută de Steaua. Spre deosebire de DigiSport 1, unde primele 11 partide din top au fost ale Stelei, în cazul Dolce Sport, dominația a fost „tulburată” de Dinamo – Pandurii Tg. Jiu (play off), care s-a plasat pe locul 7, cu o medie de 224.000 de persoane pe minut. Dar și la această televiziune, partidele din play out au avut ratinguri mult mai mici decât cele din play off. Cel mai slab meci în sondajele de audiență la Dolce Sport a fost FC Voluntari – CSMS Iași, cu o medie de 4.000 de telespectatori pe minut la nivel național. Meritul celor două televiziuni, DigiSport și Dolce Sport, este că au salvat de la prăbușirea în anonimat a unui fotbal mediocru, de maidan. O salvare care nu-și merită banii de achiziție a drepturilor TV.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii